رئیس پلیس پایتخت تشریح کرد

کشف ۵۰۰ گلوله از تسلیحات قدیمی در چاه‌های میدان فاطمی

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به تداوم جست‌وجو‌ها درباره کشف گلوله‌های جنگی قدیمی در حوالی میدان فاطمی گفت: تا این لحظه ۵۰۰ گلوله توپ و پوکه از ۲ چاه کشف شده است.
کد خبر: ۲۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲ - 20September 2014

کشف ۵۰۰ گلوله از  تسلیحات قدیمی در چاه‌های میدان فاطمی

به گزارش دفاع پرس، سردار "حسین ساجدینیا" رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به آخرین جزئیات تسلیحات کشفشده در یک چاه قدیمی در حوالی خیابان فاطمی تهران اظهار داشت: پس از کشف اولین تسلیحات از چاه حفرشده در منطقه مذکور روند کشف این تسلیحات ادامه یافت و مأموران یگان چک و خنثای نیروی انتظامی کماکان در حال بررسی محوطه اطراف محل کشف این تسلیحات هستند.
 
وی ادامه داد: مأموران این یگان پس از تخلیه تسلیحات چاه اول، اقدام به حفر یک چاه دیگر تا عمق 25متری کردند که تا این لحظه 500 گلوله توپ و پوکه از این دو چاه به دست آمده است.
 
ساجدینیا با رد احتمال وجود زاغه مهمات در محل مذکور خاطرنشان کرد: از نحوه چینش این تسلیحات برمیآید که این اشیا بهصورت دستی روی هم ریخته شده و به هیچ وجه احتمال وجود زاغه مهمات در این محل مطرح نیست.
 
وی در ادامه افزود: پلیس تا تخلیه تمام تسلیحات در محل مذکور حضور دارد و همسایگان و ساکنان این منطقه نباید هیچ نگرانیای در این خصوص نداشته باشند.
 
ساجدینیا در ادامه به اقدامات پلیس راهور برای بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: صبح امروز در جلسهای با حضور مسئولان راهور، شهرداری، تاکسیرانی و اتوبوسرانی آخرین اقدامات در دست انجام مرور شد و با توجه به اینکه پلیس قصد دارد تا 15 روز اول مهر حضور پررنگتری را در معابر سطح شهر تهران داشته باشد، در حوزه انتظامی نیز کنار خانوادهها و دانشآموزان هستیم.

رئیس پلیس پایتخت همچنین با اعلام خبر دستگیری اعضای یک شبکه قاچاق اشیاء عتیقه در پایتخت اظهار داشت: با توجه به گزارشات واصله و اقدامات اطلاعاتی پلیس، پلیس امنیت تهران بزرگ موفق به شناسایی اعضای یک باند قاچاق اشیاء عتیقه شد.
 
وی ادامه داد: پس از شناسایی اعضای این باند و رصد اقدامات مجرمانه آنها، پلیس با همکاری سازمان میراث فرهنگی و دادسرای ناحیه یک تهران بزرگ وارد عمل شد و منزل شناسایی شده اعضای این باند را در شمال شهر تهران در محاصره خود قرار داد و دو متهم این پرونده که یک زن و یک مرد بودند را دستگیر کرد.
 
ساجدینیا گفت: از منزل متهمان تعداد 1089 شیء عتیقه کشف شد که بنابر نظریه کارشناسان میراث فرهنگی قدمت آنها تا 6 هزار سال گذشته نیز میرسد و این اشیاء به دوره ساسانیان و اشکانیان و هخامنشیان برمیگردد.
 
وی با بیان اینکه در میان اشیا عتیقه کشف شده تعدادی شیء تقلبی نیز وجود داشت گفت: متهمان دستگیر شده علاوه بر قاچاق اشیای عتیقه سعی داشتند تا تعدادی از اشیاء دستساز را که قدمت تاریخی چندانی نداشتند به جای اشیای عتیقه جا بزنند که تمامی اشیاء و اموار کشف شده توسط پلیس ضبط شد.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها