بثینه‌ شعبان:

سراسر خاک سوریه آزاد خواهد شد

مشاور رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که سراسر خاک سوریه از دست اشغالگران آزاد خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲ - 28March 2018

سراسر خاک سوریه آزاد خواهد شدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، بثینه شعبان مشاور رئیس جمهور سوریه اعلام کرد: سراسر خاک سوریه از جمله عفرین، رقه و جولان ( از دست اشغالگران) آزاد خواهد شد.

از سوی دیگر المیادین خبر داد مهلتی که ارتش سوریه برای خروج گروه های مسلح (تروریستی) از شهر دوما در منطقه غوطه شرقی تعیین کرده بود پایان یافت و اوضاع به سوی انتخاب گزینه نظامی و هدف قرار دادن این گروه ها پیش می رود.

ساکنان دوما همزمان با شکست گفتگوهای ارتش سوریه و گروه های مسلح، علیه حضور این گروه ها در این شهر تظاهرات کردند.

همچنین «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، سه‌شنبه شب در جلسه شورای امنیت درباره کشورش گفت که «زنگ آزادسازی کامل غوطه شرقی به صدا درآمده» و سوریه نمی‌پذیرد که عناصر تروریستی در خاکش باشند و بزودی همه خاک اشغالی خود از جمله جولان، عفرین، رقه و ادلب را آزاد خواهد کرد.

الجعفری با بیان اینکه فقط دو عضو شورای امنیت اکنون در دمشق سفارتخانه باز دارند و توصیف آنان از وضعیت انسانی سوریه دقیق‌تر بود، گفت «همانطور که در اواخر سال 2016 به مردم خود وعده داده‌ بودیم که دولت سوریه بخش شرقی شهر حلب را از وجود گروه‌های تروریستی مسلح پاک می‌کند، و این کار را کرد... امروز به مردم خود نوید می‌دهیم که زنگ آزادی کامل غوطه شرقی به صدا در آمده... و به آنان مژده می‌دهیم که جولان، عفرین، رقه و ادلب و وجب‌به‌وجب خاک اشغالی خود را از وجود عناصر مسلح و نیروهای اشغالگر... پاک خواهیم کرد».

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه «اگر فداکاری ارتش سوریه و حمایت مردم و بر حق بودن مسئله ما و اگر حمایت متحدان و دوستان نبود... این پیروزی‌ها به دست نمی‌آمد... حقایقی که در دوره اخیر در عملیات آزادسازی غوطه شرقی از گروه‌های تروریستی فاش شده بار دیگر ثابت کرد که پیشتر از ابتدای این جنگ تروریستی جهانی، بارها آن را به شما گفته بودیم؛ جنگی که عربستان و قطر و اسرائیل و ترکیه و آمریکا و انگلیس و فرانسه علیه سوریه به راه انداختند...».

نماینده سوریه افزود: تمایل دارم به حامیان تروریسم که برخی آنان در این سالن حضور دارند بگویم که طرح مفلسانه‌تان که هفت سال است دارید اجرایش می‌کنید تا تروریست‌ بودن برخی گروهک‌های تکفیری را مخفی کنید و آنان را به جای معارضان میانه‌رو سوریه جا بزنید، شکست خورده و غوطه سقوط نکرد آنطور که نماینده آمریکا گفت، بلکه آزاد شد همانطور که شرق حلب را آزاد کردیم و آنکه در غوطه شرقی سقوط کرد، ترورسیم بود...».

بشار الجعفری با انتقاد از جانبداری سازمان ملل از گروه‌های مسلح در سوریه در گزارش‌هایش، ابراز امیدواری کرد که «سازمان ملل رفتار خود را که در دیگر مناطق نشان داده، تکرار نکند» و شیوه جدیدی را بر اساس منشور خود و قوانین بین‌الملل در پیش بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار