ما توانستیم ۴۶۵/ معاون اجرایی سپاه استان قم در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

آمار سفر به راهیان نور از استان قم خوب است/ ضرورت گسترش محل اسکان زائران استان قم

«ستار احمدوند» با بیان اینکه آمار اعزام قم نسبت به جمعیت این استان خوب، اما ناکافی است، بر ضرورت جانمایی یا احداث سومین مکان اسکان زائران راهیان نور استان قم در جنوب خوزستان به منظور افزایش بهره مندی زائران از مناطق یادمانی تاکید کرد.
کد خبر: ۲۸۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ - 29March 2018

ضرورت احداث سومین محل اسکان زائران راهیان نور استان قم در جنوب خوزستان«ستار احمدوند» معاون اجرایی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم، در حاشیه حضور در اردوگاه شهید زین‌الدین اندیمشک در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: راهیان نور یک سنت حسنه پسندیده است و به لطف خدا و مدد و دعوت شهدا و همت خادمان شهیدان و مسئولان و حضور مردم، هر سال پررونق‌تر و با شور و شوق و معرفت بیشتری برگزار می‌شود.

معاون اجرایی سپاه استان قم با اشاره به اعتراف دوست و دشمن بر اثربخشی عمیق اردو‌های راهیان نور خاطرنشان کرد: رهنمود‌های مقام معظم رهبری در مورد جلوگیری از تحریف و فراموشی ارزش‌های سال‌های حماسه و ایثار و هشت بار حضور ایشان در مناطق یادمانی دفاع مقدس، نشان از اهمیت این سفر‌ها دارد.

احمدوند، راهیان نور را یک فناوری عظیم برای بهره برداری از ظرفیت نهفته دفاع مقدس خواند و افزود: ضرورت دارد مسئولان استانی از این حرکت زینبی (س) دفاع مقدس نهایت پشتیبانی را کنند.

وی افزود: استان قم نیز که کانون انقلاب است، در صدر استان‌هایی قرار دارد که به نسبت جمعیت، زائران فراوانی را به مناطق عملیاتی اعزام می‌کند و البته در سال‌های اخیر، به سبب فعالیت‌های جدی و چشمگیر ستاد راهیان نور استان و کمیته‌های ۹ گانه به‌خصوص سپاه استان در کمیته اعزام و اسکان و دیگر بخش‌ها، موضوع راهیان نور از انسجام و مشارکت بیشتر و بهتر و زیباتری برخوردار شده است.

معاون اجرایی سپاه استان قم، آمار اعزام قم نسبت به جمعیت این استان را خوب، اما ناکافی دانست و افزود: افزایش آمار اعزام علاقه‌مندان و مشتاقان فرهنگ ایثار و شهادت، نیاز به مشارکت و مساعدت بیشتری از سوی مسئولان استانی و خیّرین و به‌خصوص اطلاع رسانی اصحاب رسانه و صاحبان تریبون دارد تا آمار اعزام در نوروز تا حداقل یک و نیم برابر آمار فعلی افزایش یابد.

احمدوند با اشاره به فراوانی مناطق یادمانی دفاع مقدس در جنوب خوزستان و بعد مسافت زائران استان قم، اظهار داشت: اگر مکان سومی را در جنوب خوزستان داشته باشیم، با پشتیبانی خوب از این سفر‌ها می‌توانیم در سفر‌های راهیان نور استان از لحاظ کیفی و کمی به‌خصوص حضور در مناطق مهمی همچون شلمچه، نهر خین، علقمه و...، توسعه مناسب داشته باشیم.

وی افزود: اغلب استان‌های کشور در مجتمع اردوگاهی شهید باکری در خرمشهر، اردوگاه مناسب زائران خود تدارک دیده‌اند، اما استان قم متاسفانه از این امکان بی نصیب است و تنها در شمال و مرکز خوزستان دو اردوگاه «شهید زین‌الدین» اندیمشک و «شهید حبیب‌اللهی» اهواز را در اختیار دارد، لذا می‌طلبد برای این موضوع از سوی مسئولان تدبیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار