مسئول سازمان فضای مجازی «سراج» در گیلان:

نرم‌افزار واقعیت افزوده شهید «حسین املاکی» تولید شد

«سجاد ستوده» گفت: نرم‌افزار واقعیت افزوده «قهرمان» روایت‌گر نحوه شهادت سردار شهید «حسین املاکی» تولید شد.
کد خبر: ۲۸۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ - 29March 2018

به گزارش دفاع پرس از رشت، «سجاد ستوده» مسئول سازمان فضای مجازی «سراج» در گیلان اظهار داشت: دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در گیلان، نرم‌افزاری تحت عنوان «قهرمان» را طراحی کرده است که در قالب AR و به صورت انیمیشن سه بعدی، نحوه به شهادت رسیدن سردار شهید «حسین املاکی» را از زبان مقام معظم رهبری روایت می‌کند.

وی تصریح کرد: نرم‌افزار «قهرمان» که روایت‌گر چگونگی به شهادت رسیدن شهید املاکی است از لحاظ تکنیکی در رده نرم‌افزار‌های AR یا همان «واقعیت افزوده» قرار می‌گیرد که در این‌گونه از نرم‌افزار‌ها به یک واقعیت حقیقی، محتوایی مجازی افزوده می‌شود.

مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در گیلان در تشریح «واقعیت افزوده» (Augmented Reality) گفت: واقعیت افزوده، تکنولوژی جدیدی است که در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و محصولات مختلف و متنوعی بر پایه این تکنولوژی تولید شده است.

وی با بیان اینکه «واقعیت افزوده» یک پل ارتباطی بین دنیای واقعی و دنیای مجازی است، خاطرنشان کرد: واقعیت افزوده در معنا به روش‌هایی گفته می‌شود که به واقعیت موجود، امکانات و ویژگی‌های بیشتری اضافه می‌کند و موجب درک و سرعت عمل بیشتری در کاربر می‌شود.

ستوده پیرامون شیوه عملکرد این نرم افزار گفت: کاربران می‌توانند پس از نصب این نرم افزار بر روی گوشی‌های تلفن همراه خود و تنظیم آن در برابر پوستر ویژه‌ای که از شهید املاکی طراحی شده است، داستان شهادت این شهید را به‌صورت انیمیشن سه بعدی مشاهده کنند.

وی در ادامه افزود: این نرم‌افزار به شکلی طراحی شده است که حتی در صورت عدم دسترسی کاربر به پوستر هدف، می‌تواند بدون پوستر نیز کار کند و محتوای مدنظر را به مخاطب ارائه دهد.

ستوده گفت: زندگی‌نامه مختصر و نیز تصاویری از این شهید، از دیگر بخش‌های این نرم افزار است.

خاطرنشان می‌شود، عصر امروز (نهم فروردین‌ماه) مصادف با سالروز شهادت سردار همیشه قهرمان گیلان «حسین املاکی» فرمانده لشکر قدس گیلان، این نرم‌افزار با حضور سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی در شهرستان لنگرود رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها