در مرحله پنجم اخراج افراد مسلح از شرق پایتخت؛

پنج هزار فرد مسلح و وابستگانشان از غوطه شرقی دمشق خارج شدند

طبق اعلام خبرگزاری رسمی سوریه و وزارت دفاع روسیه، در مرحله پنجم اخراج افراد مسلح و وابستگانشان از غوطه شرقی، پنج هزار نفر دیگر غوطه شرقی را به مقصد ادلب ترک کردند.
کد خبر: ۲۸۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ - 29March 2018

پنج هزار فرد مسلح و وابستگانشان از غوطه شرقی دمشق خارج شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه 9 فروردین) اعلام کرد که بیش از پنج هزار نفر دیگر از معارضان و وابستگانشان، روز چهارشنبه غوطه شرقی دمشق را ترک کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که پنج هزار و 300 نفر شامل افراد مسلح و خانواده‌های آن‌ها از غوطه شرقی خارج شده و به سمت ادلب حرکت کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز با تایید این خبر اعلام کرد که گروه پنجم از افراد مسلح و وابستگانشان عصر چهارشنبه 8 فروردین (۲۸ مارس) غوطه شرقی دمشق را به مقصد ادلب در شمال غرب کشور ترک کردند.

سانا توضیح داد که ۸۹ اتوبوس حامل پنج هزار و ۲۹۰ نفر که هزار و ۳۷۴ نفرشان از افراد مسلح از مناطق جوبر، زملکا، عربین و عین‌ترما بودند منطقه را از گذرگاه «عربین» به مقصد ادلب و تحت نظارت هلال احمر سوریه، ترک کردند.

مرحله پنجم خروج افراد مسلح بعد از آن انجام شد که ارتش سوریه ۲۸ نفر را که نزد گروه‌های تروریستی در عربین اسیر بودند، آزاد کرده بودند.

در نتیجه توافق حاصل شده میان مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس سوریه با سران گروه فیلق الرحمن، خروج نیرو‌های وابسته به این گروه مسلح از غوطه شرقی ادامه دارد.

طی یک ماه گذشته، مجموع ۲۷ هزار نفر شامل افراد مسلح و خانوادهایشان به استان ادلب منتقل شده‌اند. استان ادلب از سال ۲۰۱۵ در اشغال گروه‌های تروریستی است.

وزارت دفاع روسیه همچنین در آمار کلی اعلام کرد که از زمان آغاز آتش‌بس انسانی روزانه در غوطه شرقی دمشق، بیش از ۱۳۵ هزار نفر از مناطق مختلف غوطه شرقی خارج شده‌اند.

ارتش سوریه و نیرو‌های مقاومت از شش اسفند ماه سال گذشته عملیات پاکسازی منطقه غوطه شرقی از دست تروریست‌ها را آغاز کردند و این عملیات امروز ۲۹ مارس (۹ فروردین ماه) وارد سی‌ و دومین روز خود شده است. هم‌اکنون بخش جنوبی غوطه در حال پاکسازی است و تنها منطقه‌ای که باقی مانده، شهر دوما است که در اختیار گروهک سلفی جیش الاسلام قرار دارد.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار