ما توانستیم ۴۶۷/ رئیس ستاد راهیان نور کشور:

سرویس جاده‌ای و ریلی مناسب، افق ۱۴۰۴ راهیان نور است/ حضور ۶ میلیون زائر در راهیان نور

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» گفت: امروز راهیان نور در سبد مسافرتی مردم قرار گرفته و از مطالبات مردمی است؛ لذا اگر بتوانیم سرویس جاده‌ای و ریلی مناسبی داشته باشیم، بالغ بر ۱۰ میلیون نفر در سال زائر خواهیم داشت و افق ۱۴۰۴ را بر این اساس طراحی کردیم.
کد خبر: ۲۸۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱ - 29March 2018

بازدید ۱۰۰ هزار نفر در قالب راهیان نور از مناطق عملیاتی غرب کشوربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمانشاه، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس ستاد راهیان نور کشور، امروز (پنج‌شنبه) در یادمان عملیات «مرصاد» واقع در استان کرمانشاه، اظهار داشت: تا سال ۹۱، راهیان نور بیشتر در منطقه خوزستان اتفاق می‌افتاد، اما امروز با تلاش‌هایی که در استان کرمانشاه انجام شده است، شاهد موفقیت راهیان نور در این منطقه هستیم.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۲ میلیون زائر راهیان نور در غرب کشور داشتیم که از این تعداد ۸۰۰ هزار نفر از مناطق جنگی کرمانشاه بازدید کردند.

رئیس ستاد راهیان نور کشور تصریح کرد: از ۱۵ اسفند‌ماه تاکنون، حدود ۱۰۰ هزار زائر راهیان نور در این مناطق حضور یافتند که این افراد به صورت شخصی و کاروانی به این مناطق آمدند.

وی ادامه داد: منطقه عملیاتی «بازی دراز» علی‌رغم احتیاط‌‌هایی که برای بحث زلزله در این منطقه شده، شاهد بازدیدکنندگان قابل توجهی بوده است.

سردار کارگر تأکید کرد: دفاع مقدس و شهدا، صراط مستقیم انقلاب اسلامی هستند و راهیان نور، ما را به این صراط می‌رساند.

وی گفت: خوشبختانه از بیش از حدود ۶ میلیون نفر از افرادی که راهیان نور را برای سفر خود انتخاب می‌کنند، حدود ۷۰ درصد آن‌ها جوانان ۱۵ تا ۳۰ سال هستند.

رئیس ستاد راهیان نور کشور تصریح کرد: راهیان نور، فناوری رسیدن به گنجینه‌های فرهنگی است و دلیل آن نیز این است که خود جریانی فرهنگی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جریان عظیم راهیان نور بعد از اربعین، بزرگترین جریان فرهنگی در کشور است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این جریان خدمات‌رسانی می‌کنند، تصریح کرد: ۵۰ هزار خادم، ۲۵ هزار راوی و ۱۵ هزار مُبلّغ و نیرو‌های نظامی در این راه فعالیت دارند که اکثر آن‌ها فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: موضوع راهیان نور جریانی فرهنگی و اثرگذار است. چرا که جوانان در این راه جهاد، اعتقاد و ایمان را به عینه می‌بینند و حس می‌کنند.

وی افزود: امروز به یاری خداوند جوانان این مرز و بوم به لحاظ علمی و فناوری‌های روز در حوزه نانو، هسته‌ای و... پیشرفت‌های چشمگیری داشتند، به حدی که بیشتر سلاح‌های پیشرفته را در داخل تولید می‌کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس ما شعار «ما می‌توانیم» را باور کردیم و اکنون بنا به سخنان مقام معظم رهبری که در جمع مردم تبریز داشتند، شعار سال «ما توانستیم» را انتخاب کردیم.

وی گفت: در سال ۹۱ زمانی که یادمان «بازی‌ دراز» تازه افتتاح شده بود، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ زائر به این مناطق سفر می‌کردند، اما سال گذشته در سالروز عملیات، حدود ۳۰ هزار نفر در این منطقه حضور داشتند.

رئیس ستاد راهیان نور کشور افزود: سال گذشته بیش از ۷۰۰ هزار نفر از یادمان‌های استان کرمانشاه بازدید به عمل آوردند و امسال خداراشکر نسبت به مشابه سال قبل، با افزایش مواجه بودیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز راهیان نور در سبد مسافرتی مردم قرار گرفته و از مطالبات مردمی است؛ لذا اگر بتوانیم سرویس جاده‌ای و ریلی مناسبی داشته باشیم، بالغ بر ۱۰ میلیون نفر در سال زائر خواهیم داشت و افق ۱۴۰۴ را بر این اساس طراحی کردیم.

رئیس ستاد راهیان نور کشور با بیان اینکه جنگ در کرمانشاه آغاز و در کرمانشاه هم خاتمه یافت، اظهار داشت: همکاری مردم کرمانشاه با نیرو‌های سه گانه و ایستادگی و مقاومت در برابر منافقین، پیروزی عظیمی را در منطقه عملیاتی مرصاد رقم زد.

سردار کارگر در پایان گفت: راهیان نور متعلق به نیرو‌های مسلح نیست، بلکه متعلق به همه مردم جامعه است و مردم همانطور که در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و پیروزی را رقم زدند در راهیان نور هم نقش به‌سزایی دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها