در نخستین سفر به یمن؛

نماینده سازمان ملل به دیدار رهبر انصارالله رفت

نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن در نخستین سفرش به این کشور به دیدار رهبر انصارالله رفت.
کد خبر: ۲۸۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ - 29March 2018

نماینده سازمان ملل به دیدار رهبر انصارالله رفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از دیدار ««مارتین‌گریفیتس» فرستاده جدید سازمان ملل در امور یمن با «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله در روز گذشته خبر داد.

وی در «توئیتر» نوشت که در چارچوب «تقویت فرصت‌ها برای پیشبرد روند صلح، توقف تجاوز و پایان محاصره ظالمانه علیه یمن از سوی متجاوران آمریکایی- سعودی و همپیمانانشان» در روز چهارشنبه (28 مارس)، رهبر انصارالله با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته پایگاه خبری «تعز نیوز»، منابع آگاه اعلام کردند که رهبر انصارالله در این دیدار، چندین دیدگاه درباره ایجاد یک راهکار سیاسی مناسب برای توقف جنگ علیه یمن و محاصره تحمیلی این کشور به گونه‌ای که آبروی عربستان نیز نرود، ارائه کرده است. لذا انتظار می‌رود که در صورتی که ائتلاف متجاوز به یمن، به راستی به دنبال تحقق صلح باشد، تلاش‌ها برای برقراری این صلح و پایان جنگ یمن شدت یابد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، چند روز پیش نیز در ریاض با «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن دیدار کرده بود.

وی شنبه پیش با هدف متقاعد کردن طرف‌های یمنی برای بازگشت به میز مذاکرات زیر نظر سازمان ملل وارد صنعاء شد. این نخستین سفر مارتین‌گریفیتس به یمن پس از برعهده گرفتن این پست در اواخر ماه گذشته میلادی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها