زاخارووا:

عملیات مبارزه با تروریسم در غوطه‌شرقی در مراحل پایانی قرار دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که عملیات مبارزه با تروریسم در غوطه شرقی دمشق در مراحل پایانی خود قرار دارد.
کد خبر: ۲۸۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵ - 29March 2018

عملیات مبارزه با تروریسم در غوطه‌شرقی در مراحل پایانی قرار داردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «ماریا راخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه طی سخنانی گفت که عملیات مبارزه با تروریسم در غوطه شرقی دمشق در مراحل پایانی خود قرار دارد.

وی همچنین افزود: اوضاع در سوریه نیازمند تشدید تلاش‌های بین‌المللی است.

پیش از این نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که از ابتدای آتش بس بشردوستانه تاکنون، 128 هزار نفر از غوطه شرقی خارج شده اند.

این وزارت خانه همچنین اعلام کرده بود که بیش از 5000 نفر دیگر از معارضان و وابستگانشان، روز چهارشنبه غوطه شرقی دمشق را ترک کرده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که 5300 نفر شامل افراد مسلح و خانواده‌های آنها از غوطه شرقی خارج شده و به سمت ادلب حرکت کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز با تأیید این خبر اعلام کرد که گروه پنجم از افراد مسلح و وابستگانشان عصر چهارشنبه (28 مارس) غوطه شرقی دمشق را به مقصد ادلب در شمال غرب کشور ترک کردند.

سانا توضیح داد که 89 اتوبوس حامل 5290 نفر که 1374 نفرشان از افراد مسلح از مناطق جوبر، زملکا، عربین و عین‌ترما بودند منطقه را از گذرگاه «عربین» به مقصد ادلب و تحت نظارت هلال احمر سوریه، ترک کردند.

مرحله پنجم خروج افراد مسلح بعد از آن انجام شد که ارتش سوریه 28 نفر را که نزد گروه‌های تروریستی در عربین اسیر بودند، آزاد کرده بودند.

در نتیجه توافق حاصل شده میان مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس سوریه با سران گروه فیلق الرحمن، خروج نیروهای وابسته به این گروه مسلح از غوطه شرقی ادامه دارد.

طی یک ماه گذشته، مجموع 27 هزار نفر شامل افراد مسلح و خانوادهایشان به استان ادلب منتقل شده‌اند. استان ادلب از سال 2015 در اشغال گروه‌های تروریستی است.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت از شش اسفند ماه سال گذشته عملیات پاکسازی منطقه غوطه شرقی از دست تروریست‌ها را آغاز کردند و این عملیات امروز 29 مارس (9 فروردین ماه) وارد سی‌ودومین روز خود شده است. هم‌اکنون بخش جنوبی غوطه در حال پاکسازی است و تنها منطقه‌ای که باقی مانده، شهر دوما است که در اختیار گروهک سلفی جیش الاسلام قرار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها