ما توانستیم ۴۸۱/ فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس:

پادگان «هفت تپه» تحول‌ساز است/ تاریخ «هفت تپه» باید به همت مسئولین احیا شود

«عبدالعلی عمرانی» گفت: پادگان «هفت تپه» بارگاه، گنبد و گلدسته ندارد، اما تحول‌ساز است و اسم «هفت تپه» خانواده‌های شهدا را خوشحال می‌کند.
کد خبر: ۲۸۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ - 31March 2018

جبهه مقاومت از برکت فرهنگ جهاد و شهادت و خون شهدا شکل گرفتبه گزارش دفاع پرس به نقل از قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی راهیان نور، سردار «عبدالعلی عمرانی» فرمانده لشکر ویژه ۲۵ کربلا در هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: اردوگاه نظامی شهید منتظری «هفت تپه» بزرگترین پادگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه ۶۵۰۰ هکتار محیط این پادگان بود، افزود: در این مکان ۲۵ هزار رزمنده را آموزش می‌دادیم و مدیریت می‌کردیم.

عمرانی به انواع آموزش‌ها در «هفت تپه» اشاره کرد و گفت: آموزش غواصی، آموزش تانک از جمله این آموزش‌ها بود.

وی ادامه داد: گردان‌های پیاده و گردان به گردان غواص‌های خط شکن که اروند، پل‌های بصره و دروازه‌های فاو را فتح می‌کردند، در «هفت تپه» آموزش دیدند.

این فرمانده دفاع مقدس عنوان کرد: «هفت تپه» بارگاه، گنبد و گلدسته ندارد، اما تحول‌ساز است و اسم «هفت تپه» خانواده‌های شهدا را خوشحال می‌کند.

عمرانی همچنین اضافه کرد: «هفت تپه» در اوج برادری، ایمان و شهادت‌طلبی بود.

وی با اشاره به اینکه جوانان «هفت تپه» آرزوی‌شان شهادت بود، یادآور شد: جوانان آموزش دیده «هفت تپه» با آموزش‌هایی که دیدند و توکل بر خدا و حمایت‌های مردمی از پشت جبهه، توانستند خاک غصب شده این میهن را از دشمنان کافر پس بگیرند.

وی گفت: رزمندگان اسلام با دست خالی، اما سرشار از ارزش‌ها و معرفت‌های دینی پشت ابرقدرت‌ها را به زمین زدند.

وی در ادامه به امکانات لشکر اسلام در برابر لشکر کفر اشاره کرد و افزود: می‌شود گفت ما چوب کبریت داشتیم، اما دشمن توپ، تانک و هواپیما‌های فوق پیشرفته، دلار‌های بلاعوض، پنتاگون و ژنرال‌های آمریکایی را در اختیار داشت.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس، «هفت تپه» را پادگان فرهنگ دفاع مقدس و مستند فراموش شده تاریخ جنگ تحمیلی دانست و بیان کرد: تاریخ «هفت تپه» ویژگی‌های خاص خودش را دارد که امروز باید به همت همه مسئولین احیاء شود.

وی افزود: باید با احیاء «هفت تپه»، فرهنگ شهید و شهادت و ایثار را به نسل‌های آینده انتقال داد.

عمرانی با بیان اینکه «ماهر عبدالرشید» فرمانده معروف سپاه سوم بصره می‌گفت «لشکر ویژه ۲۵ کربلا عقرب است و این عقرب باید زده شود»، خاطرنشان کرد: این شجاعت و جنگندگی رزمندگان ما بود که تن معروفترین فرماندهان بعثی صدام را می‌لرزاند.

وی بیان کرد: هفت تپه ۲ بار بمباران شد که لشکر ۲۵ کربلا ۳۷ شهید تقدیم اسلام کرد.

عمرانی تأکید کرد: جوانان امروز بدانند که جوانان دیروز با دست خالی با اطاعت از رهبری و ولی فقیه با بصیرت جنگیدند و یک لیوان آب اروند و یک مشت خاک به صدام و بعثی‌ها ندادند و امروز اینجا زیارتگاه عاشقان شهدا و کاروان‌های راهیان نور شد.

وی با بیان اینکه دشمن ۴۰ سال علیه نظام اسلامی ایران توطئه کرده است، گفت: ما در این مدت در برابر دشمن ایستاده‌ایم و امروز همین فرهنگ دفاع مقدس ما سوریه و عراق را فتح کرده‌ است.

عمرانی در پایان گفت: ما از برکت همین فرهنگ، جبهه مقاومت داریم؛ آمریکا و اسرائیل و داعش از فرهنگ جهاد و شهادت شکست خوردند؛ این برکت خون شهدای ما است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار