فرهنگ شهادت را مطابق با شرایط امروز جامعه بیان کنیم

یک کارشناس قرآنی گفت: کاش این امکان فراهم می‌شد تا فرهنگ شهدا را از مکتوبات و بیان یکسری از خاطرات به فرهنگ روز جامعه تبدیل کنیم.
کد خبر: ۲۸۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹ - 30March 2018

سعید زکی‌لو در حاشیه‌ی دیدار با خانواده‌ی شهید کاظم ربطی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در رابطه با اقدامات انجام شده در راستای حمایت از خانواده‌های شهدا از سوی مسئولان اظهار داشت: کاش این امکان فراهم می‌شد تا فرهنگ شهدا را از مکتوبات و بیان یکسری از خاطرات به فرهنگ روز جامعه تبدیل کنیم.

زکی‌لو با اشاره به تبدیل فرهنگ شهدا به فرهنگ روز جامعه، ادامه داد: در واقع این امر باعث پیوند حس مسئولیت‌پذیری شهدا با نسل امروز می‌شود که همین موضوع غفلت از راه شهیدان را کاهش می‌دهد.

این کارشناس قرآنی بیان کرد: بدون تعارف باید گفت که متأسفانه راه شهدا در حال فراموشی است و این مسئله خطر بزرگی برای جامعه محسوب می‌شود.

وی به بیان مثالی از شهید حسین محمدی اشاره کرد و گفت: این شهید که از همرزمان ما در دوران جنگ بود و ۱۷ سال بیشتر نداشت، ویژگی بسیار مهمی داشت به این صورت که برایش مهم نبود چه کاری را برای انجام بر عهده‌اش قرار می‌دهند از خدمات گرفته تا نگهبانی و امورات مختلف را با عشق انجام می‌داد.

زکی‌لو ادامه داد: در آن زمان مکانی وجود داشت که به دلیل خطرناک بودنش هر شب یکی از رزمندگان در آنجا نگهبانی می‌داد اما شهید محمدی بصورت اتفاقی ۴ شب پشت سر هم نامش برای نگهبانی از آن مکان در لیست قرار داشت و زمانی که بنده می‌خواستم نامش را برای نگهبانی خط بزنم، شهید محمدی گریه کرد و مانع حذف نامش از لیست نگهبانی شد و زمانی که دلیل کارش را پرسیدم، اشاره‌ای به آسمان کرد و گفت: من با خدای خود معامله کرده‌ام.

این کارشناس قرآنی افزود: اگر این حس مسئولیت‌پذیری شهدا امروزه در میان تمام مسئولین کشور قرار داشت، شاید وضع کنونی جامعه بسیار بهتر و شایسته‌تر شکل ‌می‌گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار