کتاب «خاطرات سفیر» امسال در قالبی نو عرضه می‌شود

«خاطرات سفیر» که در سال گذشته منتشر شده و با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان همراه بود، قرار است در سال جدید با استفاده از تکنولوژی در قالبی نو عرضه شود.
کد خبر: ۲۸۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ - 31March 2018

کتاب «خاطرات سفیر» امسال در قالبی نو عرضه می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «خاطرات سفیر» از جمله کتاب‌های خواندنی است که در سال گذشته از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. این اثر که قرار است جلد دوم آن نیز منتشر شود، تاکنون به چاپ یازدهم رسیده و سوره مهر الکترونیک در نظر دارد تا این کتاب را در قالب تکنولوژی واقعیت افزوده در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال جدید عرضه کند. در این قالب، کتاب به همراه محتوای ویدیویی عرضه می‌شود.

بر اساس این گزارش، «خاطرات سفیر» دربردارنده خاطرات دانشجوی مسلمانی است که در فرانسه با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شود که رعایت حجاب یکی از آنهاست. تصور ذهنی نادرست مردم فرانسه از اسلام و مسلمان و وجود صدها پرسش‌ و باور در این زمینه، کار را برای او که رعایت ارزش‌های دینی را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌دهد، دشوار می‌کند. شادمهری در این اثر که حاصل یادداشت‌های او در دوران دانشجویی‌اش در فرانسه است، تصویری کوتاه اما گیرا از فضای جامعه فرانسه و باورهای آنها در قبال مسلمانان نشان می‌دهد. راوی این کتاب، دختری است که در آرزوی تحصیل در یکی از دانشگاه‌های مهم فرانسه راهی این کشور می‌شود، اما صرفاً به دلیل رعایت حجاب و التزام به قوانین اسلام، دانشگاه از پذیرش او منصرف شده و او به اجبار در دانشگاه دیگری ادامه تحصیل می‌دهد. او که برای تحصیل به کشور دیگری سفر کرده بود، حالا در یک دوراهی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار