سردار مهری خبر داد؛

افزایش 3 درصدی تلفات جاده‌ای در مجموع تعطیلات نوروزی/ افزایش 15 درصدی تردد نوروزی نسبت به سال گذشته

رییس پلیس راهو ناجا گفت: براساس آمار موجود در مجموع اجرای طرح ویژه ترافیک نوروزی شاهد افزایش ۳ درصدی تلفات ناشی از حوادث ترافیکی بوده‌ایم. ‌‌
کد خبر: ۲۸۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ - 01April 2018

افزایش 3 درصدی تلفات جاده‌ای در مجموع تعطیلات نوروزی/ افزایش 15 درصدی نردد نوروزی نسبت به سال گذشتهبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «تقی مهری» رئیس پلیس راهور ناجا در جریان بازدید سردار اشتری و سردار مومنی از مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا و در تشریح وضعیت ترافیکی ایام نوروز اظهار داشت: طرح ویژه ترافیک نوروز ۹۷ قبل از آغاز با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های خدماتی و امدادی مورد بررسی قرار گرفته و ابعاد مختلف آن مورد توجه قرار گرفت و تهیه شد و تا کنون هماهنگی خوبی بین همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در طول محورها وجود داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی کشور سطح جاده‌ها خشک و هوا بهاری بود و همین امر باعث شد تا تعداد سفرها افزایش یابد که این عدد حدود 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

سردار مهری گفت: 5 هزار نفر به همراه 1500 خودرو به پلیس راهور برای اجرای بهتر طرح اضافه شد که باعث شد برنامه‌ها بهتر از گذشته انجام شود.

رئیس پلیس راهور ناجا به تشکیل قرارگاه ترافیکی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این قرارگاه به صورت شبانه روزی فعالیت داشته و بنا به شرایط تصمیمات لازم اتخاذ می‌کند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: امسال هیچ گره ترافیکی و ترافیک طولانی نداشتیم؛ اما در محورهای شمالی و شهرهای زیارتی ترافیک‌های نیمه سنگین و سنگین را شاهد بودیم.

وی گفت: جاده‌های کشور ظرفیت و کشش این حجم از سفر و خودرو را ندارد؛ اما خدا رو شکر مردم امسال همکاری بیشتری با پلیس داشتند.

سردار مهری اظهار داشت: با توجه به افزایش یک و نیم میلیونی تعداد خودروها در سال 96 افزایش سفرها یک موضوع عادی و قابل پیش بینی بود؛ اما مردم امسال هم همکاری خوبی داشتند.

وی افزود: در طول اجرای طرح ویژه ترافیکی مهم‌ترین علل وقوع تصادفات فوتی را می‌توانیم سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو نام ببریم که 85 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ما در موج اول سفرها شاهد کاهش 5 درصدی فوت و جان باختگان را داشتیم؛ اما در موج دوم این روند بر عکس شد و افزایش تلفات داشتیم به گونه‌ایی که در روز 10 فروردین 37 نفر جان باختند.

وی افزود: این نشان می‌دهد افرادی که به سفر رفته‌اند، خسته شده‌اند و آمادگی جسمانی رانندگی را نداشته‌اند و همین امر باعث شده به طور کلی 3 درصد تعداد کشته شدگان افزایش داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها