ما توانستیم ۴۹۴/ فرمانده سپاه میاندرود:

یادمان «هفت تپه» نماد غربت و شجاعت رزمندگان شمال کشور است

«مهدی توسلی» گفت: یادمان «هفت تپه» یکی از نماد‌های هم غربت و شجاعت رزمندگان شمال کشور بود که قریب به ۷۶ شهید در این مکان تقدیم نظام و انقلاب شد که این وظیفه ما را هم سنگین‌تر می‌کند.
کد خبر: ۲۸۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ - 01April 2018

یادمان هفت تپه  نماد غربت و شجاعت رزمندگان شمال کشوراستبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی مستقر در خوزستان، «مهدی توسلی» فرمانده سپاه ناحیه «میاندرود» اظهار داشت: بیش از ۱۴۰۰ سال قبل حضرت سیدالشهداء (ع) در کربلا به شهادت رسید و بی بی حضرت زینب (س) کاری کردند که امروز جوانان ما به تأسی از همان فرهنگ عاشورا، در صد‌ها و هزاران کیلومتر آن طرف‌تر در بلاد‌های اسلامی دیگر مثل سوریه حضور پیدا می‌کنند و از فرهنگ انقلاب اسلامی که برگرفته از فرهنگ عاشورا است دفاع کنند.

وی با اشاره به اسارت حضرت زینب (س) افزود: آن حضرت امکانات ارتباطی امروز را در اختیار نداشت، ولی کاری کرد کارستان و امروز ما وظیفه داریم به تأسی از همان فرهنگ زینبی عمل کنیم و فرهنگ ایثار و شهادت را که شهدای ما به تأسی از فرهنگ عاشورا وارد صحنه جهاد شدند، به نسل‌های بعد انتقال بدیم.

توسلی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین تکنولوژی‌های انتقال مفاهیم جهاد و شهادت در جامعه، همین راهیان نور است که رهبر معظم انقلاب بار‌ها و بار‌ها به انحای مختلف درباره راهیان نور تاکید کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما هم وظیفه داریم یک لبیک عملی را به رهبری معظم انقلاب داشته باشیم در موضوع راهیان نور تمام تلاش خود را برای انتقال مفاهیم انقلاب انجام دهیم.

فرمانده سپاه میاندرود اظهارداشت: در شهرستان میاندرود از جوانان گرفته تا افراد پا به سن گذاشته، مشتاقان زیادی برای زیارت مناطق عملیاتی جنوب داشتیم که برنامه ریزی کردیم قریب به ۶۰۰ نفر از مشتاقان به این سفر معنوی را به راهیان نور اعزام کنیم.

وی تاکید کرد: باور ما این است که برای این سفر معنوی باید تمهیدات خوبی اندیشید، راویان ما که در آن سال‌ها در صحنه حضور داشتند و کسانی که مطالعات عمیق در حوزه دفاع مقدس دارند باید به شکل واقعی رشادت‌ها و جان فشانی‌های رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس را به نسل‌های سوم و چهارم انتقال دهند تا این گنج دچار نقصان و خطر تحریف نشود.

توسلی به اقدامات انجام شده در اعزام راهیان نور اشاره کرد و افزود: در تمامی کاروان‌های اعزامی سعی کردیم، از روحانیونی استفاده کنیم تا ارتباط بین جوان و روحانی مستحکم‌تر شکل بگیرد، چرا که شهدای ما هم اگر به زندگی‌شان توجه کنیم، پیوند ناگسستنی با مسجد و روحانی داشتند.

فرمانده سپاه ناحیه میاندرود گفت: تحقیقاتی انجام شد در مورد شهدایی که به نوعی تاثیرگذار بودند و تاثیر فراوان در جامعه داشتند مثل شهید حججی و شهید بلباسی، دیدند که این شهدا در ۳ موضوع مشترک بودند.

وی خاطرنشان کرد: همه این شهدا راهیان نور می‌رفتند و خادم الشهدا بودند. همه این شهدا در اردو‌های جهادی برای رفع محرومیت در جامعه حضور فعال داشتند و نکته سوم مشترک این بود که همه این شهدا در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت داشتند.

این مسئول تصریح کرد: یادمان هفت تپه یکی از نماد‌های هم غربت و شجاعت رزمندگان شمال کشور بود که قریب به ۷۶ شهید در این مکان تقدیم نظام و انقلاب شد که این وظیفه ما را هم سنگین‌تر می‌کند. این وظیفه هم بر دوش مسئولین استان است و هم بر دوش مردم و پیشکسوتان جهاد و شهادت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها