سعید ابوطالب در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ایجاد زمینه فیلمسازی با کشورهای مسلمان/ «هفت روز و هفت ساعت» بین‌‌المللی پخش می‌شود

تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه «هفت روز و هفت ساعت» گفت: شبکه افق برای پخش بین‌المللی این مجموعه نیز برنامه‌هایی دارد که در آینده شاهد آن خواهیم بود.
کد خبر: ۲۸۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶ - 02April 2018

ایجاد زمینه فیلمسازی با کشورهای مسلمان/ «هفت روز و هفت ساعت» بین‌‌المللی پخش می‌شود«سعید ابوطالب» تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه «هفت روز و هفت ساعت» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به جنس کارهای رئالیتی‌شو که باید به صورت پیوسته تولید شوند، اظهار داشت: در این نوع ژانر، وفاداری به واقعیت تا حد امکان وجود دارد و به همین دلیل پیوستگی کار اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: «هفت روز و هفت ساعت» را به همراه حجت‌الاسلام زائری تهیه کرده‌ام و فیلمبرداری کار هم در ایران و لبنان صورت گرفته است.

تهیه‌کننده این مجموعه با بیان اینکه مستند مسابقه یکی از مدل‌های رئالیتی‌شو محسوب می‌شود گفت: هفت روز و هفت ساعت در حقیقت یک فیلم مسابقه است چون بخش مستندی در آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: بازیگران حاضر در این پروژه با نام واقعی خودشان حضور دارند، مسابقه‌ای با طرحی پیچیده که فقط بازیگران از آن خبر ندارند ولی گروه کارگردانی، تولید و فیلمبرداری آن مطلع هستند و موقعیت را برای بازیگران فراهم می‌کنند تا عکس‌العمل آنها به تصویر کشیده شود.

ابوطالب با بیان اینکه در سفر به لبنان با تعداد زیادی از بازیگران لبنانی ملاقات داشتیم تا به جمع حاضر رسیدیم و آنها را انتخاب کردیم عنوان کرد: این بازیگران مثل همیشه خواستار سناریو بودند ولی به آنها گفته شد اگر سناریو در اختیارتان قرار بگیرد جذابیت کار از بین می‌رود.

تهیه‌کننده و کارگردان هفت روز و هفت ساعت تصریح کرد: اگر قرار بود طبق روال استاندارد فیلمسازی پیش برویم بیش از 3 ماه زمان تولید این مجموعه بود ولی با توجه به اینکه 6 گروه داشتیم، حداقل دو گروه فیلمبرداری و دو گروه صدابرداری مستقل برای هر یک در نظر گرفتیم و به این ترتیب به صورت همزمان در چند نقطه ایران و لبنان، تولید به صورت همزمان صورت گرفت و سرعت کار را افزایش داد همچنین آفیش بازیگران هم از ساعت 6 صبح تا 12 شب بود و به این ترتیب صرفه‌جویی زیادی در زمان تولید صورت گرفت.

وی گفت: پیش از این تجربه ساخت «رالی ایرانی» را در 71 ساعت و نیم داشتم و «هفت روز و هفت ساعت» نیز با استفاده از تیم حرفه‌ای فیلمبرداری و تولید، در کمترین زمان ممکن اما با استانداردهای بالا به سرانجام رسید، وقتی با عوامل حرفه‌ای کار می‌کنیم، کیفیت فدای تولید نمی‌شود.

ابوطالب با بیان اینکه در چند روز آخر شاهد بودیم که بازیگران از گروه تولید جلو افتاده بودند خاطرنشان کرد: «هفت روز و هفت ساعت» در واقع کار مشترکی میان تیم تولید و بازیگران است و در واقع موقعیت برای هنرمندان ایجاد می‌شود و آنها عکس‌العمل طبیعی خود را نشان می‌دهند.

تهیه‌کننده و کارگردان هفت روز و هفت ساعت گفت: در این مسیر از تیم تولید لبنانی هم استفاده شده است و البته با این مدل کار، آشنایی چندانی نداشتند و به همین دلیل تجربه‌ای جدید برایشان به شمار می‌رفت.

وی با بیان اینکه هفت روز و هفت ساعت از شبکه افق پخش می‌شود افزود: شبکه افق برای پخش بین‌المللی این مجموعه نیز برنامه‌هایی دارد که در آینده شاهد آن خواهیم بود.

ابوطالب این پروژه را کاری مشترک میان ایران و لبنان دانست و تصریح کرد: چنین طرح‌هایی سبب اشتراک تجارب شده و بازیگران ایرانی و لبنانی چیزهای زیادی از هم یاد می‌گیرند به خصوص مسئله نظرم در کار که در لبنان مورد تاکید جدی تیم تولید و هنرمندان قرار دارد.

تهیه‌کننده و کارگردان «هفت روز و هفت ساعت» ادامه داد: این پروژه زمینه‌ای برای همکاری‌های مشترک فیلمسازی و مجموعه‌سازی میان ایران و دیگر کشورهاست که بهتر است با کشورهای اسلامی شروع شود.

وی با بیان اینکه بازیگر مسیحی لبنانی هم در این پروژه حضور داشته است عنوان کرد: همکاری و احترام متقابل مذهبی میان هنرمندان مسلمان و مسیحی در هفت روز و هفت ساعت بسیار چشمگیر بود و این دوستی و مودت می‌تواند زمینه همکاری‌های بیشتر را فراهم کند.

ابوطالب گفت: بخشی به عنوان مهمانی هم در این پروژه وجود دارد به این ترتیب که بازیگران ایرانی و لبنانی مهمان یکدیگر می‌شوند و هیچ برنامه‌ای هم برای این مسئله وجود دارد و همه چیز کاملا اتفاقی رخ می‌دهد، تیم تولید هم با این رخدادها همراه است و دخالتی در روند آنها ندارد.

وی افزود: رئالیتی‌شو بودن کار سبب شده با اینکه من تهیه‌کننده و کارگردان کار هستم، تنها 20 درصد فیلم را دیده‌ام چون در آن واحد فقط با یکی از گروه‌ها بوده‌ام و بقیه کار را یا از طریق راش‌ها مشاهده کرده‌ایم یا در بازبینی خواهم دید. 

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار