ما توانستیم ۴۹۸/ مُبلغه دینی و اعتقادی راهیان نور:

آشنایی نسل جوان با سبک زندگی شهدا باعث تحکیم نگرش آن‌ها در باور‌های دینی می‌شود

«فاطمه علی‌نژاد» گفت: حضور زنان و دختران در راهیان نور به ویژه نسل جوان و نوجوان و آشنایی آن‌ها با سبک زندگی شهدا، باعث تحکیم نگرش آن‌ها در حفظ ارزش‌ها و باور‌های دینی می‌شود.
کد خبر: ۲۸۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ - 02April 2018

آشنایی نسل جوان با سبک زندگی شهدا باعث تحکیم نگرش آنها در باورهای دینی می شودبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی در خوزستان، نقش روحانیت در تاریخ دوران دفاع مقدس و در کنار رزمندگان، نقشی اثرگذار و کم نظیر بود. امروزه نیز حضور روحانیون در سنگر دیگری به عنوان راهیان نور در امتداد زیارتی با معرفت که در حال خدمت رسانی به زائرین شهدا هستند، چشمگیر است.

حضور مُبلغ‌ها و مُبلغه‌ها که رسالت مهم فعالیت فرهنگی، بیان مسائل شرعی، پاسخ گوی به شبهات عقیدتی و اقامه نماز جماعت و در کنار روایت‌گری دارند، به وضوح در کاروان‌های راهیان نور و همچنین در اردوگاه‌ها دیده می‌شود.

«فاطمه علی‌نژاد» مُبلغه ثابت اردوگاه «شهدای مازندران» است که ۱۱ سال در لباس خادم‌الشهداء به زائرین شهدا خدمت می‌کند و پنج سال هم به عنوان مُبلغ کاروان‌ها در عرصه فرهنگی فعال است.

علی‌نژاد از حضور پرشور زائرانی که به او مراجعه می‌کنند گفت و اظهار داشت: «بیشتر مراجعه کنندگان نوجوانان و جوانان هستند و اکثر سوالات‌شان درباره مسائل اعتقادی و فرهنگی است. قریب به اتفاق زائرین شبهات زیادی درباره مسائل اعتقادی و شرعی دارند که در تلاش هستیم گره‌های ذهنی آن‌ها را باز کنیم».

وی نقش راهیان نور در تربیت نسل انقلابی و سبک زندگی را ویژه و اثرگذار دانست و تاکید کرد: حضور زنان و دختران در راهیان نور به‌ویژه نسل جوان و نوجوان و آشنایی آن‌ها با سبک زندگی شهدا، باعث تحکیم نگرش آن‌ها در حفظ ارزش‌ها و باور‌های دینی می‌شود به‌طوری‌که امروزه حجاب و عفاف که مشخصه زن مسلمان و بیان‌گر هویت دینی، ملی و انقلابی ما است، زائران با الگوگیری از سبک زندگی شهدا برای حفظ سلامت روان و تحکیم بنیان خانواده، حجاب را یک ضرورت برای خود می‌دانند.

مُبلغه اردوگاه شهدای مازندران که هرسال عید در منطقه حضور دارد، خاطرنشان کرد: اگر همین اخلاص و علاقه‌ای که خادمین شهدا برای خدمت‌رسانی به زائران دارند در ساده زیستی، قناعت، ایثار و گذشت و مسئولیت‌پذیری در خانه و خانواده جریان پیدا کند، مطئمنا خانواده و جامعه‌ای سالم و با نشاط خواهیم داشت.

علی نژاد که بصورت خانوادگی درخدمت زائرین شهدا است و همسرش نیز مُبلغ و روحانی اردوگاه است با اشاره به اینکه امسال با تدبیر مسئول بسیج طلاب اعزام مبلغ و روحانی در کاروان‌ها افزایش داشته است، ادامه می‌دهد: تجربه نشان داده هر کاروانی روحانی همراه داشته باشد در فعالیت‌های فرهنگی و بهره‌گیری از فضای معنوی راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی پیشگام‌تر از مابقی کاروان‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار