روزشمار دفاع مقدس (۱۴ فرودین سال ۱۳۶۱)؛

تشییع پیکر مطهر شهدای عملیات «فتح‌المبین» در کرمان

همزما با ایام گرامی‌داشت تأسیس جمهوری اسلامی ایران، مردم مسلمان و متعهد کرمان از ساعت‌های نخستین امروز در مقابل خانه پاسداران اجتماع و پیکر‌های مطهر ۱۱ تن از شهدای عملیات «فتح‌المبین» را تا مسجد حضرت امام تشییع کردند.
کد خبر: ۲۸۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ - 03April 2018

تشییع پیکر مطهر شهدای عملیات فتح المبین در کرمانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، رویداد‌های مهم دفاع مقدس استان کرمان در ۱۴ فرودین‌ماه سال ۱۳۶۱ را که در تاریخ دفاع مقدس این استان ثبت شده است، مرور می‌کنید.

تشییع پیکر مطهر شهدا در کرمان

در سالروز تأسیس جمهوری اسلامی ایران، مردم مسلمان و متعهد کرمان از ساعت‌های نخستین امروز در مقابل خانه پاسداران اجتماع کردند و پیکر‌های مطهر ۱۱ تن از شهدای عملیات «فتح‌المبین» به نام‌های پاسداران «حمیدحسین محمودی»، «شاهرخ‌آبادی»، «علی‌قلی‌زاده»، «ناصرمظفری‌نژاد»، «سیدمحمد حسینی»، «محسن فلاح»، «کاوه زهره کرمانی»، «عبدالرضا اعتباری»، «علی‌اصغر امامی‌پور»، «حسین پذیرفته محمدی»، «حسین اسدی» و سرباز شهید «محمدمهدی جنتی» را تا مسجد حضرت امام تشییع کردند و با دادن شعار‌های انقلابی و مذهبی، ضمن بزرگداشت چهارمین روز تأسیس جمهوری اسلامی و خاطره شهدای این عملیات، در مسجد حضرت امام کرمان گردهم آمدند.

در این مراسم که حجت‌الاسلام «سید یحیی جعفری» امام جمعه، روحانیون، پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهان و پرسنل نیرو‌های نظامی و انتظامی و طبقات مختلف مردم شرکت داشتند، ابتدا بر پیکر شهدا نماز میت به امامت حجت‌الا‌سلام جعفری اقامه شد.

در ادامه این مراسم، پس از قرائت وصیت نامه شهید «محسن فلاح»، حجت‌الاسلام موحدی کرمانی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، پیرامون واژه «حیات» در قرآن و رابطه آن با سالروز ۱۲ فروردین و شهادت در اسلام سخن گفت و از این روز بزرگ تجلیل به‌عمل آورد و سپس به تفصیل، پیرامون روز جمهوری اسلامی سخن گفت.

حجت‌الاسلام موحدی در پایان تذکراتی از جمله مراعات اخلاق اسلامی، وحدت و انسجام و نظم را به موکلین خود توصیه کرد و ضمن اخطار به خواهران بی‌حجاب و گران‌فروشان، خواستار برخورد قاطع با آن‌ها شد.

سپس قطعنامه سراسری روز ۱۲ فروردین در ۱۲ ماده قرائت شد که در این قطعنامه ضمن پشتیبانی کامل از ولایت فقیه و رهبری‌های امام امت، روحانیون نهضت‌های آزادی بخش جهان و تبرک پیروزی‌های اخیر و سپاس و تشکر از رزمندگان اسلام، اعلام شده است که برای حفظ نظام جمهوری اسلامی تا آخرین قطره خون مبارزه خواهیم کرد.

در این قطعنامه ضمن هشدار به کشورهایی که به صدام کمک می‌کنند، از مردم عراق خواسته شده برای پیشبرد انقلاب اسلامی در کشور عراق کوشش کنند.

همچنین با حمایت از رزمندگان اسلام در این قطعنامه، ادامه جنگ تا پیروزی نهایی و بازگشت افراد بازی‌خورده به اسلام عزیز‍ خواسته شده است.

در پایان این مراسم، پیکر‌های پاک شهدا جهت خاکسپاری به «شاهرخ آباد ماهان» و قطعه شهدای مسجد صاحب الزمان (عج) کرمان انتقال یافت.

مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۲ فروردین و تشییع پیکر ۱۶ شهید در شهرستان‌ها

در ایام گرامی‌داشت یوم الله ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی، اقشار مختلف مردم استان کرمان با راهپیمائی خود، این روز را گرامی داشتند. بر اساس این گزارش، مردم شهر «زرند» با شرکت در یک راهپیمائی عظیم، پیکر پاسداران شهید «عباس خسروی»، «اکبر مهدی‌زاده»، «احمدسلطانی» و «ابراهیم ضیاالدینی» را تشییع کردند.

همچنین پیکر‌های پاک ۱۲ شهید راه اسلام و قرآن بنام‌های «علی هژبری»، «علی اکبر تیموری»، «محمد افشار علی بیگی»، «عبدالرضا نورانی»، «عیسی حقیری نژاد»، «مصطفی قهری»، «اصغر سیدی»، «روح‌الله جوادی»، «محمد خاکدوستی»، «عباس رودمشکی» و «غلام‌عباس شمس‌الدینی» را تا جایگاه ابدی‌شان تشییع و مراتب جانبازی خود را در راه اهداف جمهوری اسلامی اعلام داشتند.

مراسم تشییع جنازه دو شهید در جیرفت

گزارش رسیده از جیرفت حاکی از آن است که پیکرهای پاک ۲ تن از شهیدان گلگون کفن که در فتح ظفرمند «شوش» و «دزفول» به‌درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند (برادران شهید «بیژن برخون» و «کاووس بوسعیدی» عضو بسیج سپاه پاسداران) از مقابل سپاه پاسداران به سمت بهشت زهرا با شرکت اقشار مردم مبارز این شهر تشییع و در جایگاه ابدی‌شان به‌خاک سپرده شد.

بر اساس این گزارش، از ساعت ۸ بامداد امروز مراسم بزرگداشتی از سوی خانواده‌های شهید «کاووس ابوسعیدی» و «بیژن برخون» در منزل این شهدا با شرکت اقشار مردم برگزار شد و ازدلاوری‌ها و ایثارگری‌های شهدای اسلام تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها