آقاپور خبر داد؛

واردات چندین تن رول‌مارک برای دور زدن کالاهای ایرانی

نماینده مردم شبستر در مجلس با اشاره به اینکه برند کالاها برای برخی به یک شخصیت تبدیل شده است،‌ گفت: سالانه چندین تن مارک به صورت رول وارد کشور می‌شود تا روی اجناس زده شده و به صورت برند به فروش برسند.
کد خبر: ۲۸۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ - 03April 2018

واردات چندین تن رول مارک برای دور زدن کالاهای ایرانیبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، معصومه آقاپور در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ در تحقق شعار سال با عنوان حمایت از کالای ایرانی، باید مردم و مسؤولان همت کنند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم شعار سال تحقق یابد، باید در رابطه با مردم حتماً کار فرهنگی انجام گیرد، یعنی فرهنگ مصرف کالای ایرانی در بین مردم رواج داشته باشد، چراکه باید خودمان را موظف به استفاده از کالای ایرانی بدانیم.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خیلی از کالاهای چینی وجود دارد که کیفیت کمتری نسبت به کالای ایرانی دارند، اما به علت اینکه ما مزیت نسبی در قیمت نداریم، مردم روی به این کالاهای بنجل می‌آورند،‌ متذکر شد:‌ باید در شاخه مزیت نسبی قیمت تلاش کنیم، البته مردم نیز خود را مقید به استفاده از کالای ایرانی کنند.

برند کالاها برای برخی به شخصیت تبدیل شده است/ واردات چندین تن رول مارک برای زدن روی کالاهای ایرانی

‌وی با اشاره به اینکه برند کالاها برای برخی به یک شخصیت تبدیل شده است،‌ تصریح کرد: متأسفانه سالانه چندین تن مارک به صورت رول وارد کشور می‌شود تا روی اجناس زده شود و به صورت برند به فروش برسد.

نماینده مردم شبستر در مجلس ادامه داد:‌ تولیدکننده داخلی با برند خود نمی‌تواند کالایی را عرضه کند، از این‌رو با برندهای خارجی اقدام به فروش کالاهای خود می‌کند.

ایرانی‌ها پول کالا نمی‌دهند بلکه پول برند می‌دهند

وی با تأکید بر اینکه یک طبقه خاصی از مردم در ایران پول کالا نمی‌دهند بلکه پول برند می‌دهند تا شخصیت‌آفرینی کنند،‌ گفت:‌ این یک موضوع فاجعه‌بار در کشور است که باید این فرهنگ تغییر یابد و به سمت حمایت از کالای داخلی برویم.

آقاپور توضیح داد: تولیدکننده باید از نظر کیفیت و قیمت، تولید باارزش داشته باشد، اما تولیدکننده‌های ما بیشتر اهداف فروش کالا را دارند و به موضوع مشتری‌مداری، رضایت‌مندی، بازارسنجی و بازارشناسی هیچ توجهی ندارند.

وی افزود:‌ با توجه به اینکه دین اکثر مردم چین، بودایی است اما تسبیح و مهر مختص مسلمانان در چین تولید می‌شود که نشان می‌دهد چین با بازارشناسی دقیق، بازار مسلمانان را در اختیار گرفته است.

رتبه شاخص ایران در بین 159 کشور از نظر امنیت سرمایه‌گذاری، 124 است

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت‌وگو با اشاره به اینکه مسؤولان و قانون‌گذاران در مجلس باید در راستای تسهیل قوانین برای امنیت کسب و کار تلاش کنند،‌ افزود:‌ ما به عنوان قانون‌گذار باید در آخر سال بگوییم اگر رتبه شاخص ایران در بین 159 کشور از نظر امنیت سرمایه‌گذاری، 124 است چه کار باید بکنیم که در سال‌های آینده این شاخص به زیر 100 برود.

‌وی با بیان اینکه دولت و ملت باید بدانند قرار نیست در همه شاخه‌ها یک صنعت تولیدکننده باشیم،‌ گفت: برای نمونه کشورهای پیشرفته روی برخی چیزهایی که مزیت نسبی برای آنها داشته و یا منابع آن را دارند، دست به تولید می‌زنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد:‌ قرار بر این نیست که در همه چیز تولیدکننده باشیم بلکه باید در مواردی که وضعیت نسبی دارند، تمرکز کنیم و دولت هم باید روی این موضوعات تمرکز کند تا بتوانیم در دنیا حرفی برای گفتن از نظر تولید داشته باشیم.

راهی که در تولید می‌رویم بیراهه بوده و یک هدررفت محسوب می‌شود/ سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو هدررفت است

وی با تأکید به اینکه راهی که در تولید خودرو می‌رویم، بیراهه بوده و یک هدررفت محسوب می‌شود،‌ تشریح کرد:‌ برای نمونه در تجارت خودرو نمی‌توانیم یک تولیدکننده موفق باشیم، چراکه با انحصاری کردن‌های چند جانبه نتوانستیم کاری از پیش ببریم و صنعت خودروی ما قابل رقابت نیست، اما باز هم هزینه در این صنعت برای سرپا نگه‌داشتن آن می‌شود.

آقاپور تبیین کرد:‌ با توجه به اینکه صنعت پتروشیمی برای ما ارزآوری چند برابری دارد و منابع آن در کشور وجود دارد، می‌توان به تبع آن نفت خام را به سایر کشورها صادر کرد، باید پرسید چرا سرمایه‌گذاری در این زمینه اتفاق نمی‌افتد تا کارگران به این سمت سوق پیدا کنند.

وی تصریح کرد:‌ ما در داخل کشتی تجارت جهانی بوده و در حال حرکت هستیم و باید سکان این کشتی و قطب‌نمای آن با تکنولوژی روز همراه باشد، البته هدف این کشتی نیز باید مشخص شده و درست هدایت شود.

باید فرهنگ استفاده از برند ایرانی در کشور رایج شود

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ استفاده از برند ایرانی در کشور رایج شود،‌ گفت:‌این یک فاجعه است که جنس ایرانی را خود مردم پس بزنند.

وی با ابراز تأسف از اینکه ‌کالای ایرانی خریداری نمی‌شود تا وقتی که فروشنده می‌گوید جنس صادراتی است، بلافاصله کالا به فروش می‌رسد،‌ گفت: این موضوع کم ارزش شمردن مشتری است.

آقاپور در پایان خاطرنشان کرد:‌ مسؤولان و مردم دست از پاسخ‌سازی بردارند و پاسخگو باشند، در غیراینصورت شعار سال در حرف باقی خواهد ماند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها