رحیم قربانی در گفت‌وگو با دفاع پرس؛

ما در خواب غفلت بودیم که مدافعان حرم احساس مسوولیت کردند

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ گفت: ما در خواب غفلت بودیم که مدافعان حرم در زمان احساس مسوولیت و با تصمیم خود دیگران را بیدار کردند.
کد خبر: ۲۸۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ - 03April 2018

 ما در خواب غفلت بودیم که مدافعان حرم احساس مسوولیت کردند«رحیم قربانی» رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: خیلی ها آرزوی شهادت می کنند که رسیدن به این مقام فیض بزرگی است و همه باید این آرزو را داشته باشیم اما تکلیف امروز ما شناخت و معرفی ابعاد شخصیتی مختلف شهدا است.

وی افزود: بسیاری از شهدا در ابعاد علمی در عالیترین سطح بودند از جهت اخلاقی، مدیریتی در بهترین نقطه بودند و مسوولیت های مختلفی داشتند، هر کدام از این موارد می تواند به عنوان الگو مطرح شود و در بین مسوولین، مردم، خانواده ها، کودکان تاثیرگذار باشد. در اکثر دیدارهایی که رفتیم ارتباط شهدا با اعضای خانواده نمونه های زنده از سبک زندگی اسلامی الگویی برای همه است.

قربانی با بیان اینکه شهدا در لحظه، تصمیم ویژه ای گرفتند و انقلابی عمل کردند، تصریح کرد: یکی از مصادیق این شهدا، شهدای مدافع حرم هستند. خیلی از ما در خواب غفلت بودیم که مدافعان حرم در لحظه احساس مسوولیت کردند و با تصمیم خود دیگران را بیدار کردند و در واقع مدافع کشور و حریم اهل بیت (ع) شدند.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با بیان این نکته که نباید به شهدا به گونه ای نباید نگاه کنیم که قابل دسترس نباشند، افزود: آن ها در سختی، شرایط اقتصادی مختلف و مشکلات فرهنگی و اجتماعی که در جامعه وجود داشت زندگی کردند، اما باید دید چطور توانستند زندگی سالمی داشته باشند. کسی که زندگی خداپسندانه داشته باشد خدا او را می‌پسندد.

وی با اشاره به دیدارهای جامعه قرآنی با خانواده شهدا بیان داشت: شهدا راهی را انتخاب کردند که راه اسلام و برگرفته از سیره اهل بیت (ع) است، وقتی در مسیر قرآن و اسلام، انقلاب و ولایت اعتقاد راسخ پیدا کردند بقیه مشکلات برایشان حل شده است. در خط ولایت بودن، با مسجد و هیات پیوند خوردن از مصداق هایی است که می تواند برای همگان الگو باشد. اگر مردم در این مسیر قرار بگیرند، در مسیر شهدا هستند.

قربانی تصریح کرد: بسیاری از آیاتی که در رابطه با شهدا در قرآن خواندیم به عینه در زندگی آن ها دیدیم و فهمیدیم شهدا زنده و شاهد ما هستند. اخلاص در عمل، کمک به محرومان، احترام به پدر و مادر از نکات مشترکی است که شهدا داشتند. ایثار، گذشت و از طرفی استکبار ستیزی و دشمن شناسی آن ها مصداق آیه «اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» بود که خانواده های شهدا در اکثر دیدارها به این ویژگی ها اشاره می کنند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار