همراه با شهدا؛

زندگی‌نامه شهید دولت اطمینان

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید دولت اطمینان از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
کد خبر: ۲۸۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲ - 03April 2018

زندگی نامه شهید دولت اطمینانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید دولت اطمینان یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید.

شهید دولت اطمینان در سال 1339 در روستای اسماعیل کندی از توابع شهرستان میاندوآب در خانواده‌ای مذهبی دیده به دنیا آمد. دوران کودکی را در کانون گرم و با صفای خانواده و در کنار والدین با تربیت اسلامی بزرگ شده، زمانیکه دوران تحصیل وی فرا رسید با وجود عشق و علاقه وافر به مدرسه به جهت عدم استطاعت و توانایی مالی و فقر محرومیت حاصله از تحصیل محروم گشت و در کنار پدر در انجام امورات منزل یار و یاور ایشان شد.

چند سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شهید بهمراه خانواده زادگاهش را وداع گفته و در روستای چیانه از توابع شهرستان نقده ساکن شد.

قبل از پیروزی انقلاب ایشان در کلیه راهپیمای‌ها و تظاهرات علیه رژیم پهلوی شرکت می‌نمود و بخاطر قرابت منزلشان با مسجد محل و عشق و علاقه به خانه شب و روز در آنجا سپری و فعالیت خود را همراه با سایر دوستان در بثمر رسیدن نهال انقلاب شروع می‌کرد.

بعد از پیروزی نور علیه ظلمت و حضور ضد انقلاب در منطقه، ایشان سکونت و آسایش در منزل را ترجیح نداد. به طور عاشقانه وارد ژاندارمری وقت گردید. بعنوان جوانمرد ثبت نام نمود؛ و با عناصر ضد انقلاب به مبارزه برخاست و در درگیری با حزب منحوس دموکرات در منطقه اشنویه در مورخه 11/5/59 به درجه رفیع شهادت نائل و تمام دوستداران را در غم فراق خود نشاند.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها