پرواز ۱۶ پرستوی خان‌طومان در بهار

۱۴ فروردین ماه سال ۱۳۹۴ یادآور پرواز ۱۶ پرستوی لشکر ۲۵ کربلا در خان‌طومان سوریه است.
کد خبر: ۲۸۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ - 04April 2018

پرواز 16 پرستوی خان‌طومان بهاربه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اولین روزهای بهار از راه رسیده بود و طبیعت باشکوه، جلوه زیبایی از زندگی را در قاب مناظر بی نظیری از سبزه زارها و شکوفه ها به رخ می کشید.

بهار اما در میدان های جنگ به گونه ای دیگری بروز کرده بود. شام، این خاک بلاخیز همچنان در آتش می سوخت، شعله های جنگ از سال ها پیش به جان این سرزمین افتاده بود و مجالی برای خاموش شدن نمی داد.

سیاهی و ناامنی بر گستره ی این سرزمین زیبا سایه افکنده و همه چیز را در ابری از تیرگی و ناامیدی پوشانده بود. تنها نقطه امید جنگ، مردان آن بودند که همچنان استوار ایستادگی می کردند مردانی که با نور ایمان از هر کجا که توانستند برای یاری دین خدا می آمدند و قلب سیاهی را هدف قرار می گرفتند.

همه آن هایی که جایی در دلشان حسرت روزهای دفاع مقدس لانه کرده بود به این جنگ مثل خوان نعمت نگاه می کردند که اگر خود را به آن نرسانند از برکتش بی بهره می مانند. از شهرهای ایران، زادگاه پدرانی که روزی حماسه های مجنون و فکه و هویزه را آفریدند عده ای جوان مومن برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) که در سیطره تکفیری ها قرار داشت راهی شام شدند تا اینبار حماسه های دیگری را از کربلای سوریه رقم بزنند.

میدان کارزار همان میدان دفاع مقدس بود، آن روز در جبهه های جنوب کشور و اینبار در بلاد شام. همه آماده بودند تا از این سفره برکت چیزی نصیبشان شود، سال ها انتظار و خودسازی و عطش پیوستن به صف مجاهدان خدا آن ها را به باور این رسانده بود که زمین پربلای سوریه می تواند معراج آن ها به سوی معبود باشد.

در بین زمینی که  جای جایش به خون جوانان مدافع حرم آغشته شده بود خان‌طومان حکم دیگری داشت. در طول سال های جنگ سوریه داستان های زیادی دیده و پیکر شهدای زیادی را به آغوش کشیده بود. انگار زمین خان‌طومان قرار بود راوی خاص جبهه مقاومت از دلاوری های رزمنده های ایرانی مدافع حرم باشد. قصه 14 فروردین سال 94 برگ دیگری از دفتر پر از قصه خان طومان شد که در آن 16 رزمنده مدافع حرم از لشکر 25 کربلا بار سفر بستند اما پیکرهای آنان هیچگاه بازنگشت.

شهيد على جمشيدى از نور، شهيد رحيم كابلى از بهشهر، شهيد سيدرضا طاهر از بابل، شهيد حسين مشتاق از نكا، شهيد عليرضا بريرى از بابلسر، شهيد محمد بلباسى از قائمشهر، شهيد سيد جواد اسدى از سارى، شهيد حسن رجائى فر از بابل، شهيد سعيد كمالى از مياندرود، شهيد محمدتقى سالخورده از نكا، شهيد حسين بواس از چالوس، شهيد اسماعيل خانزاده از محمودآباد، شهيد بهمن قنبرى از بهشهر، شهيد على عابدينى از فريدونكنار، شهيد رضا حاجى زاده از آمل و شهيد محمود رادمهر از سارى رزمنده هایی از خطه سرسبز شمال کشور بودند که در بهار زمین عند ربهم یرزقون شدند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار