یادداشت؛

حمایت از کالای ایرانی و بازدارندگی دفاعی

حمایت از کالای ایرانی موجب بازدارندگی دفاعی در کشورمان شده است.
کد خبر: ۲۸۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ - 05April 2018
گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس-  رحیم محمدی؛ امسال از سوی مقام معظم رهبری سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده که این نامگذاری را می‌توان در ادامه نامگذاری سال‌های گذشته که حول محور اقتصاد مقاومتی بود، دانست؛ این نامگذاری مصادق بارز آن در حوزه دفاعی تبلور می‌یابد، زیرا سال‌های اخیر در حوزه توانمدی‌های دفاعی با اتکا به دانش متخصصان داخلی کشورمان توانستیم در برخی حوزه‌ها مانند صنایع موشکی به خودکفایی دست یابیم.

این امر زمانی محقق شد که از محصولات دفاعی ساخت ایران حمایت به عمل آمد و با این حمایت‌ها اکنون در حوزه دفاعی بعضا خودکفا شده‌ایم و این خودکفایی موجب بوجود آمدن عاملی به نام بازدارندگی دفاعی شده است.

امروز بواسطه حمایت از محصول دفاعی کشورمان توانستیم سامانه‌های پدافندی را بدون اتکا کشور‌های صاحب نام در این حوزه، بسازیم و علاوه بر این در حوزه پهپاد‌ها نیز در منطقه اولین کشوری هستیم که به دانش تولید انبوه این نوع پرنده‌ها دست یافتیم.

محصولات دفاعی کشورمان امروز به حدی کارایی دارد که حضور موثر آن‌ها را می‌توانیم در جبهه مقاومت ملاحظه کنیم به عنوان مثال موشک‌های ضد زره ایران موسوم به «دهلاویه» از جمله این محصولات است که توسط رزمندگان جبهه مقاومت علیه تکفیری‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

این موضوع خود اتکایی در حوزه دفاعی موجب شده تا علاوه بر اینکه از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری شود و همچنین ایجاد اشتغال را به دنبال داشته باشد، اطلاعات تجهیزات دفاعی نیز در داخل کشورمان باقی بماند.
 
البته این تجربه را علاوه بر حوزه دفاعی در برخی علوم مانند علوم هسته‌ای و نانو نیز شاهدیم؛ حمایت از متخصصان داخلی در این حوزه‌ها باعث شده تا در صنعت هسته‌ای بتوانیم غنی سازی را توسط دانشمندان کشورمان انجام دهیم که نتیجه آن در عرصه‌ای همچون داروسازی نمود پیدا می‌کند.

پس با توجه به موضوع مورد اشاره یعنی «حمایت از کالای ایرانی» که در حوزه دفاعی شاهد تحقق آن بودیم، می‌توان این تجربه را به سایر عرصه‌ها نیز تسری داد بدین شکل که هر کجا به توانمندی داخلی اتکا کردیم و از آن حمایت‌های لازم صورت گرفت، موفق شدیم.
 
انتهای پیام/۲۳۱
نظر شما
پربیننده ها