5 اردیبهشت؛

کنفرانس بین المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار برگزار می‌شود

کنفرانس بین المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلانشهر‌ها 5 اردیبهشت 97 در دانشگاه امام علی (ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ - 06April 2018
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امنیت به عنوان مهم‌ترین رکن پیشرفت و سلامت جامعه است و توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف و تاثیرگذاری آموزش و تحصیل علم و دانش با وجود امنیت دست یافتنی می‌شود.

بدون امنیت دستیابی به هیچ دانشی به سهولت میسر نمی‌شود و کسب علم و دانش، اجتماع را در برابر انواع آسیب‌هایی که بنیان نظم و امنیت جامعه را متزلزل می‌کند مصون می‌دارد؛ لذا این کنفرانس با شعار گفت‌وگو، احترام، اعتماد و همکاری جهت نیل به امنیت و پیشرفت جمعی آغاز به کار کرده است؛ از منظر جمهوری اسلامی ایران همان گونه که خداوند سبحان، مسلمانان بلکه کل بشریت را به «تعاونوا علی البر و التقوی ...» دستور داده‌اند، بزرگترین «بر» در حال حاضر «امنیت پایدار» و مقابله هوشمندانه با ناامنی‌های منطقه که اصولا ریشه‌های آن در خارج از منطقه قرار دارد، است؛ موضوعی که متاسفانه دورنمای روشنی برای پایان آن وجود ندارد.

از نظر برگزارکنندگان این کنفرانس، امنیت پایدار این منطقه پیش نیاز پیشرفت مادی و معنوی آن است و این امنیت، جز در سایه اعتماد، تعاون و همکاری کشور‌های منطقه به دست نمی‌آید. اما دشمنان منطقه با هدف تنازع و درگیری بین کشور‌های منطقه و درون این کشور‌ها بر طبل منازعه می‌کوبند و در این بین متاسفانه تعدادی معدود از کشور‌های منطقه هم در این دام گرفتار شده‌اند.

ولی جمهوری اسلامی ایران که حدود چهار دهه از عمر خود را سپری می‌کند، همواره با هدف انسجام در امت اسلامی حرکت کرده و نسبت به ثبات و پیشرفت امت اسلامی دغدغه داشته است.
 
کنفرانس بین المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار برگزار می‌شودحال با توجه به این موضوع، ارتقاء علمی در زمینه مبانی امنیتی، روزآمدسازی دانش تخصصی امنیتی، استفاده از آخرین دستاورد‌های نوین علمی ـ امنیتی دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشگاه ها، بهره‌مندی از تجارب علمی نخبگان، اندیشمندان و خبرگان امنیتی، استفاده از منابع موجود علمی و آموزشی و بسط نظام آموزشی و جهت دهی و اثربخشی منابع موجود، شناخت دستاورد‌های علمی ـ امنیتی در نمایشگاه امنیتی، افزایش فعالیت‌های پژوهشی از طریق آشنایی با دستاورد‌های نوین امنیتی، اهدافی هستند که برای این همایش پیش بینی شده است.

همچنین امنیت مناطق مرزی، سرزمین، امنیت شهری، پدافند غیر عامل، مهندسی عمران، مهندسی زلزله، مهندسی معماری و توسعه پایدار، مهندسی حمل و نقل و زیر ساخته‌های شهری و سرزمینی، مدیریت و برنامه ریزی شهری، مدیریت بحران، مخاطرات شهری و یافته‌های نو در امنیت شهری و مناطق سرزمینی، بخشی از محور‌های این همایش است.

انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار