احتمال حضور نظامی عراق در خاک سوریه برای مقابله با داعش

یکی از تحلیلگران نزدیک به دولت عراق از احتمال حضور نظامی این کشور در خاک سوریه برای مقابله با گروه تروریستی داعش خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳ - 04April 2018

احتمال حضور نظامی عراق در خاک سوریه برای مقابله با داعشبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، یکی از تحلیلگران نزدیک به دولت عراق امروز چهارشنبه از احتمال حضور نظامی این کشور در خاک سوریه برای مقابله با گروه تروریستی داعشخبر داد.

«هشام الهاشمی»، تحلیلگر و کارشناس امور مربوط به داعش، اظهار داشت: عراق ممکن است به این نتیجه برسد که  با اعزام نیروهای ویژه به خاک سوریه ضمن مقابله با گروه های تروریستی، از نفوذ آنها به خاک عراق جلوگیری کند.

وی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت با اعزام نیرو به خاک سوریه علاوه بر حفاظت از مرزها می توان در مسیر نابودی داعش در  خاک سوریه اقدام کرد.

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، در دسامبر سال 2017 رسما خبر پیروزی نیروهای ارتش عراق بر داعش را اعلام کرد. این در حالی است که او یکشنبه گذشته باقی ماندن تروریست های داعش در خاک سوریه را خطری واقعی برای عراق توصیف کرد.

عبادی همچنین در یک کنفرانس خبری گفت: برنامه بغداد پس از مقابله با  تروریسم در عراق، مبارزه با گسترش آن در منطقه است. ما اجازه تجاوز به مرزهایمان را نمی دهیم و قصد تجاوز به مرز های کشورهای همسایه را نیز نداریم. ولی باید خطر داعش را نیز کنترل کنیم.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها