سرگئی شایگو:

آمریکا برای افزایش نفود در آسیای مرکزی تلاش می‌کند

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که آمریکا با حضورش در افغانستان تلاش می‌کند تا نفوذش در کشورهای آسیای مرکزی و همسایگان افغانستان را افزایش دهد.
کد خبر: ۲۸۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ - 05April 2018

آمریکا برای افزایش نفود در آسیای مرکزی تلاش می‌کندبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه اظهار داشت: حضور نظامیان آمریکا و ناتو برای بیش از 15 سال در عادی سازی اوضاع امنیتی در افغانستان ناکام بوده است.

شایگو در ادامه گفت: آمریکا در پی آن است تا از طریق افغانستان نفوذ در کشورهای آسیای مرکزی و کشورهای همسایه افغانستان را براساس ضوابط جدید افزایش دهد.

این ژنرال روسی در هفتمین کنفرانس امنیتی مسکو افزود: این اقدام منافع کشورهای منطقه را تامین نمی‌کند و عامل بی‌ثبات کننده در سطح جهان است.

وی با ابراز نگرانی درباره وجود تهدیدات امنیتی برای کشورهای مشترک المنافع گفت: افغانستان ممکن است به پناهگاه جدیدی نه تنها برای تروریست‌های داعش بلکه دیگر گروه‌های تروریستی تبدیل شود.

پیش از این نیز «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین در افغانستان تصریح کرده بود که آمریکا در حال انتقال تروریست‌های داعش به افغانستان است.

وی درباره حضور این تروریست‌ها در افغانستان نیز گفت که اعضای داعش برای جنگ علیه آمریکا به این کشور نیامده‌اند بلکه با این هدف در افغانستان حضور دارند تا پایگاهی را برای گسترش به سمت شمال و آسیای مرکزی ایجاد کنند.

گفتنی است که هفتمین نشست امنیتی مسکو روز گذشته با حضور هیات‌های از 95 کشور از جمله 30 وزیر دفاع، 15 رئیس ستاد ارتش و معاون وزیر دفاع آغاز و در روز جاری نیز پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار