مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کرمان:

گردشگران خارجی مشتاق آگاهی از تاریخ دفاع مقدس هستند

«محمدرضا مغفوری» گفت: گردشگران خارجی بسیار مشتاق هستند که تاریخ جنگ ما را بدانند و حتی سوالاتی می‌کنند که ما خود متعجب می‌شویم و گاهی وقتی ما مدارک همکاری کشورشان در این جنگ را به آن‌ها ارائه می‌دهیم، آن‌ها این مسئله را باور ندارند و برای‌شان قابل قبول نیست.
کد خبر: ۲۸۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ - 08April 2018

«محمدرضا مغفوری» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، اظهار داشت: در ایام نوروز بیش از هزار نفر از گردشگران داخلی و خارجی از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کرمان بازدید کردند.

وی افزود: تاریخ دفاع مقدس باید به نسل جوان ما منتقل شود و حضور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که به نوعی معرفی کننده جنگ و به نمایش گذاشتن گوشه‌ای از این ایثارگری‌ها و شجاعت‌هاست، برنامه ریزی شود.

مغفوری ادامه داد: ما در طول سال، غیر از گردشگرانی که به این مرکز می‌آیند، پذیرای دانش آموزان و دانشجویان زیادی هستیم که تاثیر حضور آن‌ها در این مکان را به وضوح می‌بینیم.

وی گفت: ما دانش آموزانی داشتیم که پس از بازدید خود، بیان کرده‌اند که «من نمی‌دانستم جنگ چیست و چه اتفاقی افتاده و از امروز قول می‌دهم حداقل به یکی از وصایای شهدا که حفظ حجاب است عمل کنم».

گردشگران خارجی بسیار مشتاق هستند تاریخ جنگ ما را بدانند

وی همچنین به حضور دانشجویان در این مکان اشاره کرد و گفت: با مطالعه دلنوشته‌های دانشجویان و جوانانی که جنگ را لمس نکرده‌اند، لزوم وجود یک موزه جنگ در هر استان احساس می‌شود، زیرا آن‌ها خود متوجه می‌شوند که شهدا از جنس و به نوعی از هم سن و سال خودشان بودند و به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و تاریخ جنگ خود را بهتر می‌شناسند.

مغفوری به حضور گردشگران خارجی به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: گردشگران خارجی بسیار مشتاق هستند تا تاریخ جنگ ما را بدانند و حتی سوالاتی می‌کنند که ما خود متعجب می‌شویم و گاها وقتی که ما مدارک همکاری کشورشان در این جنگ را به آن‌ها ارائه می‌دهیم، آن‌ها این مسئله را باور ندارند و برای‌شان قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: وقتی گردشگران به تصویری از مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که در جبهه حضور داشتند، می‌رسند، با هم شروع به تایید و برای‌شان سئوال است که ایشان خود در لباس نظامی در جنگ حضور داشتند و حتی زمانی که از سرلشکر «قاسم سلیمانی» صحبت می‌شود، چنان سر تکان می‌دهند که مشخص است که وجود چنین شخصیتی برای‌شان بیگانه نیست.

به گزارش دفاع پرس، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کرمان در خردادماه سال ۱۳۷۷ توسط سردار سرلشکر «قاسم سلیمانی» افتتاح شد.

این مرکز دارای مساحتی برابر ۲۵۵۰ مترمربع و دارای ۸ تالاربه عنوان، عبرت، بصیرت، نور، شقایق، ایثار، پیروزی، شهدا و تالار آزادی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار