امیر حاتمی در دیدار با وزیر دفاع پاکستان مطرح کرد؛

آمادگی ایران برای ارتقای تعاملات با پاکستان در حوزه نظامی و فنی

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران برای افزایش و ارتقاء تعاملات با پاکستان در حوزه‌های نظامی، دفاعی، فنی و تخصصی آمادگی دارد.
کد خبر: ۲۸۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ - 05April 2018

آمادگی ایران برای ارتقای تعاملات با پاکستان در حوزه نظامی و فنیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ حاتمی در دیدار با خرم دستگیر وزیر دفاع پاکستان با بیان این‌که کشور همسایه، دوست و برادر جمهوری اسلامی پاکستان جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد، بر توسعه روابط دوجانبه در حوزه‌های دفاعی و نظامی تاکید کرد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر فرمانده ارتش پاکستان و رانا تنویر حسین وزیر تولیدات دفاعی پاکستان به ایران و دیدار فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان و فرمانده مرزبانی دو کشور اظهار امیدواری کرد تعامل و گفت‌وگو‌های دوجانبه در حوزه‌های دفاعی و نظامی بتواند موجب افزایش صلح و ثبات در منطقه و بسترساز گسترش تعاملات دو کشور باشد.

امیر حاتمی با نابه‌جا دانستن سیاست‌های مداخله‌جویانه در منطقه اظهار داشت: معتقدیم که کشور‌های منطقه نباید اجازه دهند آمریکایی‌ها نقشه‌های شوم خود را بر خلاف منافع کشور‌های منطقه اعمال و موجب ناامنی، بی‌ثباتی و هرج و مرج در منطقه شود.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که ایران برای افزایش و ارتقاء تعاملات با پاکستان در حوزه‌های نظامی، دفاعی، فنی و تخصصی آمادگی دارد، تصریح کرد: ظرفیت‌های مهم دو کشور ایران و پاکستان تعیین‌کننده و باعث رشد و توسعه مناسبات است.

وزیر دفاع پاکستان نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از مذاکره و دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: طی سال‌های اخیر تعامل و همکاری‌های خوبی با ایران در حوزه‌های مرزی و سرزمینی داشته‌ایم که امیدواریم موجب هر چه بیشتر شدن ثبات و امنیت در مرز‌های دو کشور شود.

خرم دستگیر در ادامه اظهار داشت: با توجه به ناامنی‌های موجود در غرب آسیا نیاز است تا 2 کشور برادر و همسایه گفت‌وگو‌های بیشتری داشته باشند تا نسبت به حل مشکلات منطقه اقدام کنند.

وزیر دفاع پاکستان خاطرنشان کرد: معتقدیم بدون استقرار صلح و امنیت نمی‌توان به پیشرفت و آرامش در منطقه دست یافت.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار