رئیس سابق ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران:

اجرای اردوهای راهیان نور حمایت از کالای ایرانی را به اثبات رساند

رئیس سابق ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران تجربه راهیان نور را 30 ساله دانست و گفت: در بخش حمایت از کالای ایرانی در اردوی راهیان نور، ما این موضوع را به اثبات رساندیم چرا که سپاه ولایی است و «ما می‌توانیم» را نشان داد.
کد خبر: ۲۸۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ - 06April 2018

اجرای اردوهای راهیان نور حمایت از کالای ایرانی را به اثبات رساند«سید قاسم هاشمی» رئیس سابق ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در ساری به اهمیت راهیان نور اشاره کرد و اظهار داشت: راهیان نور دغدغه مقام معظم رهبری در راستای تعمیق معنویت و ارزش های دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در چندین مورد نسبت به راهیان نور تاکید کردند، افزود: بیشترین سفر استانی مقام معظم رهبری در طول سالها، به راهیان نور بود که قریب به 6 سال به راهیان نور سفر کردند.

هاشمی افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات راهبردی خود از جهت کمیت و هم از جهت بهبود کیفیت به راهیان نور تاکید داشتند که با قدرت برگزار شود و لذا بر کسی پوشیده نیست که راهیان نور کم هزینه‌ترین راه تبلیغ گسترده و تعمیق باورهای دینی شهید و شهادت ما است.

وی با بیان اینکه شاید راهیان نور خیلی هزینه های جاری و مادی داشته باشد اما خود شهدا و سرزمین نور روایتگر هستند، گفت: از این منظر برای عزیزانی که در عرصه های فرهنگی کار می کنند، کم هزینه است چون باری از دوش آنها گرفته می‌شود.

رئیس سابق ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران ادامه داد: در بحث یادمان هفت تپه یکی از عقده‌های وا نشده مردم استان مازندران موضوع عدم احیای هفت تپه بود که در این چند سال اخیر تدبیر شد و هفت تپه تا حدودی احیا شد.

هاشمی گفت: امسال سال پنجم برنامه های هفت تپه است که قدم بزرگی در جهت راه اندازی ستاد احیای مردمی هفت تپه بر داشته شد.

وی دفاع مقدس را برگرفته از عاشورا دانست و اضافه کرد: در حال حاضر هم در احیای هفت تپه چون دیدگاه مردمی بود به ما رسید، اگر سازمانی یا اداری بود به ما نمی‌رسید.

رئیس سابق ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران تنها راه احیای هفت تپه را حضور 2 شهید گمنام در این منطقه دانست و گفت: با حضور 2 شهید گمنام که در آنجا تشییع و تدفین شد، عقده دیرینه مردم مازندران وا شد و باعث شکوفایی این منطقه شد.

وی با بیان اینکه رزمندگان مازندران با احیای هفت تپه از مستأجری درآمدند، گفت: مردم صد در صد آماده کار هستند و مسئولان استانی بابت آوردن 2 شهید خوشنام و برای بازسازی و ساختن المان و یادمان هفت تپه مضاعف باید پای کار باشند.

هاشمی گفت: کشورهای دنیا برای قهرمان سازی دست به افسانه سازی می زند و فیلم ها و سریال های مختلفی می سازند اما هشت سال دفاع مقدس ما نه تنها افسانه نبود بلکه یک علمیات والفجر 8 تمام تئوری پردازی های نظامی دنیا را درهم پیچید.

وی تنها راه نجات کشور را آشنایی نسل جوان با قهرمانان ملی عنوان کرد و افزود: برای شهید طوسی باید فیلم ها ساخت؛ شهید «محمد بلباسی» به عنوان قهرمان ملی ما است.

رئیس سابق ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران بر ضرورت معرفی شهید بلباسی در مناطق عملیاتی تأکید کرد و گفت: برای شناسایی شهدا به نسل جوان و در بحث دفاع مقدس باید هزینه کرد، در سال‌های گذشته از گلوگاه تا رامسر ۲ هزار شهید را در راهیان نور معرفی کردیم، لذا در بحث شناسایی شهدا همت استانی و مسئولین را می‌طلبد و باید همه پای کار بیایند و شهدا را به نسل جوان معرفی کنند.

وی با بیان اینکه راهیان نور با عزت در حال اجرا است و مسئولین باید با معیار مقام معظم رهبری خودشان را تنظیم کنند و طبق بیانات ایشان کار کنند و اطاعت از ولایت زبانی نیست، گفت: در همین مناطق خادمینی هستند که مشغول خدمت به زائرین هستند شاید این خادمین در خانه خود کار نکنند اما در اینجا به تاسی از شهدا حتی سرویس بهداشتی هم تمیز می کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری شعار امسال «حمایت از کالای ایرانی» و اینکه 6 میلیون زائر راهیان نور در کشور داریم، تولید مواد غذایی و ارائه خدمات به زائر باید تولید داخل باشد. 

رئیس سابق ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران تجربه راهیان نور را 30 ساله دانست و افزود: برای همین در بخش حمایت از کالای ایرانی، در اردوی راهیان نور، ما این را به اثبات رساندیم چرا که سپاه ولایی است و «ما می توانیم» را نشان داد.

هاشمی بیان داشت: ما در دوره طلایی‌ترین تاریخ شیعه هستیم که تا امروز حکومت سیاسی نداشتیم و در این 40 سال انقلاب، آمریکا و رژیم صهیونیستی تمامی تلاش را برای نابودی این چراغ روشن به کار گرفتند اما خدا نخواست.

وی به ذکر خاطراتی از دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: قدر این تاریخ طلایی را بدانیم؛ یادم است شهید طوسی با رزمندگانی که در شب های عملیات والفجر در سرمای استخوان سوز تمرین غواصی می‌کردند.

رئیس سابق ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه رزمندگان در این سرما دچار تب 40 درجه می‌شدند، عنوان کرد: شهید طوسی می‌گفت: «آب مهریه زهراست تب این سرما کاری با من ندارد بچه ها جنگ تمام می شود اما حسرت این داغ تب 40 درجه به دل ما می ماند.» لذا این 40 سال انقلاب همان تب 40 درجه است و باید قدر آن را بدانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار