پنتاگون:

ترامپ جدول زمانی برای خروج از سوریه نداده است

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در حالی مدعی دعوت از کشورهای منطقه خاورمیانه برای ایفای نقشی بزرگ‌تر برای برقراری ثبات در سوریه شده که ترامپ دستور خروج نیروهای کشورش از سوریه را بدون مشخص کردن جدول زمانی داده است.
کد خبر: ۲۸۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ - 06April 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روسیاالیوم، ژنرال «کیت مک‌کنزی» رئیس کمیته رؤسای هیئت‌های ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، روز گذشته طی کنفرانسی مطبوعاتی در مقر پنتاگون در واشنگتن، اعلام کرد: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا دستور داده است برای خروج از سوریه آماده شویم ولی او هیچ جدول زمانی برای این خروج تعیین نکرده است.

ژنرال مک‌کنزی گفت: «به ما جدول زمانی داده نشده و این بسیار مؤثر است. این‌که رئیس‌جمهوری برای ما جدول زمانی مشخصی تعیین نکرده حیلی خوب است، بنابراین ما از این ابزار برای پیشبرد امور استفاده خواهیم کرد».

وی افزود:«همواره بر این عقیده هستیم که حضور نظامی‌مان در سوریه را همزمان با نزدیک شدن به سرکوب نهایی داعش در این کشور، مورد بازنگری خواهیم داد، لذا از این منظر هیچ تغییری در موضع ما ایجاد نشده است».

این مقام نظامی ارشد آمریکا مدعی شد یکی از ایده‌های ترامپ این است که کشورهای خاورمیانه تلاش‌ بیشتری به‌منظور سهیم شدن در برقراری ثبات در مناطقِ آزادشده از اشغال داعش، صورت دهند.

این مقام پنتاگون با نادیده گرفتن نقش آمریکا در تشکیل داعش و حمایت از آن اظهار داشت: «داعش مشکلی جهانی است که در بادیه‌های رود فرات محدود نمی‌شود. ما با آن به‌عنوان یک تهدید بین‌المللی تعامل می‌کنیم، ولی بقایای این گروه در زمین، بخشی از این تهدید هستند».

از سوی دیگر، «دانا وایت» دستیار وزیر دفاع آمریکا طی کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «ایالات متحده مبارزه با داعش را ادامه خواهد داد و جنگ با این گروه تروریستی پایان نیافته است».

طبق این گزارش، دونالد ترامپ، پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که آمریکا به‌زودی سوریه را ترک خواهد کرد و «امور را به دیگران واگذار می‌کند».

رئیس‌جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه نیز طی کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «حتی اکنون نیز درقبال سوریه احساس نگرانی‌ می‌کنیم. مأموریت اساسی ما اخراج گروه داعش از این کشور بوده است و به پایان آن نزدیک شده‌ایم. می‌خواهم نیروها را به وطن بازگردانم».

ولی بسیاری از منابع آگاه در گفت‌وگو با رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که این رویکرد با موضع بسیاری از اعضای تیم امنیت ملی در دولت ترامپ در تعارض است، امری که سبب می‌شود حضور نظامی این کشور در سوریه حداقل به‌مدت 6 ماه دیگر ادامه داشته باشد.

طبق آمارهای رسمی، آمریکا در حال حاضر دو هزار نظامی در سوریه دارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار