روسیه: ۸ هزار تروریست داعشی از سوریه به افغانستان منتقل شده‌اند

پس از ابراز نگرانی کشورهای آسیای مرکزی درباره افزایش حضور تروریست‌های داعش در افغانستان، معاون اول سرویس امنیت فدرال روسیه مدعی شد که حدود ۸ هزار تروریست از سوریه به افغانستان کوچ کرده‌اند.
کد خبر: ۲۸۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ - 06April 2018

روسیه: ۸ هزار تروریست داعشی از سوریه به افغانستان منتقل شده‌اندبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «سرگئی اسمیرنوف» معاون اول سرویس امنیتی فدرال روسیه اظهار داشت: در نشست شانگهای تصمیماتی درباره نگرانی کشورهای عضو این سازمان و همسایگان افغانستان اتخاذ شده است.

وی ضمن اشاره به تاجیکستان و ابراز نگرانی این کشور درباره فعالیت تروریست‌های داعش در شمال افغانستان نیز گفت: حدود 8 هزار تروریست در خاک افغانستان حضور دارند که به گفته مقامات تاجیکستان مجبور به ترک سوریه شدند.

گفتنی است که پیش از این نیز «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان تصریح کرده بود: نیروهای آمریکایی در افغانستان به جنگجویان فراری داعش اجازه ورود به خاک این کشور را می‌دهند.

وی درباره چرایی حضور این تروریست‌ها در افغانستان نیز گفته بود که اعضای داعش برای جنگ علیه آمریکا و دیگر نظامیان خارجی به افغانستان نمی‌آیند بلکه حضور آن‌ها در این کشور با هدف ایجاد پایگاهی برای گسترش به سمت شمال و آسیای مرکزی صورت گرفته است.

«سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه نیز اخیرا در کنفرانس امنیتی مسکو گفت: آمریکا با حضور در افغانستان در پی آن است تا براساس ضوابطی جدید و از طریق افغانستان نفوذش در کشورهای آسیای مرکزی و کشورهای همسایه افغانستان را افزایش دهد.

وی با اشاره به ناکامی نیروهای خارجی برای بهبود وضعیت امنیتی افغانستان نیز تصریح کرد: افغانستان ممکن است به پناهگاه جدیدی نه تنها برای تروریست‌های داعش بلکه دیگر گروه‌های تروریستی تبدیل شود.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار