کوثری در گفت و گو با دفاع پرس:

تامل در بازگشایی سفارت انگلیس برای مسوولان ضروری است/ جایگاه بریتانیای کبیر در جهان تضعیف شده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همه پرسی استقلال اسکاتلند از انگلیس گفت: این اتفاق برای مسوولیین دیپلماسی ما می تواند جای تامل داشته باشد، چراکه بریتانیای کبیر دیگر جایگاه خود را نسبت به گذشته در جهان و حتی در میان ملت خودش ندارد.
کد خبر: ۲۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵ - 21September 2014

تامل در بازگشایی سفارت انگلیس برای مسوولان ضروری است/  جایگاه بریتانیای کبیر در جهان تضعیف شده است

انگلیس این روزها بسیار تلاش دارد تا دست قطع شده خود در ایران را ترمیم کند اما آنها با توجه به خوی و غرور استکبارمآبانه شان سعی دارند با حالت طلبکارانه و پیروزمندانه به ایران بازگردند و در این میان نوع برخورد مسئولان کشور بسیار مهم خواهد بود

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در  مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع بازگشایی سفارت انگلیس در تهران در شرایطی که همه پرسی استقلال اسکاتلند نیز برگزار شد به خبرنگار بین الملل دفاع پرس گفت: اگرچه موضوع همه پرسی استقلال اسکاتلند از انگلیس به طور مستقیم با بازگشایی سفارت انگلیس در تهران رابطه ندارد اما می تواند این اتفاق برای مسوولیین دیپلماسی ما جای تامل داشته باشد، چراکه بریتانیای کبیر دیگر جایگاه خود را نسبت به گذشته در جهان و حتی در میان ملت خودش ندارد.

وی ادامه داد: بنابراین بهتر است در داخل خیلی ذوق زده نشوند که ممکن است با بازگشایی سفارت انگلیس معجزه ای اتفاق بیفتد بلکه قطعا جاسوسی چند برابر می شود.

رئیس کمیته دفاعی مجلس تصریح کرد: طبق مصوبه مجلس سطح روابط ایران و انگلیس از سفیر به کاردار کاهش یافته و این مصوبه به قوت خود باقی است.

سردار کوثری اظهار داشت: حضور توطئه آمیز عوامل انگلیس در فتنه 88 و خیانت کارمندان سفارت که در خیبان ها حضور پیدا می کردند هنوز از اذهان مردم پاک نشده است. بنابراین آنها باید از ملت و دولت ایران عذرخواهی کنند و درخواست انها برای بازگشایی مجدد سفارتخانه مورد برسی قرار بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اصرار انگلیسی ها برای حضور مجدد در ایران به دلیل کسب اطلاعات بیشتر به صورت انلاین از مسائل داخلی کشور ما است و به نفع ما کاری نمی کنند.

وی درباره زمان بازگشایی سفارتخانه انگلیس در تهران گفت: زمان بازگشایی معلوم نیست چراکه انگلیسی ها خود به دنبال حضور مجدد هستند و در این راستا تلاش می کنند اما طوری وانمود می کنند که ایران به دنبال بازگشایی است حال آنکه چنین مطلبی صحت ندارد.

سردار کوثری خاطر نشان کرد: مسوولان دیپلماسی ما باید با دقت مراقب فریب ها و توطئه انگلیسی ها باشند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمی توانیم ارزیابی دقیقی از موافقت نمایندگان با بازگشایی سفارت انگلیس در تهران داشته باشیم اما مجلسی ها علاقه ای نیز به بازگشایی این سفارت در تهران ندارند.

انتهای پیام/ح
 

نظر شما
پربیننده ها