سردار زارعی در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

ضرورت خنثی‌سازی حملات سایبری در لایه‌های ایمنی و امنیتی

جانشین رییس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه ماموریت این سازمان خنثی‌سازی حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور است، گفت: هر تهدیدی قبل از اینکه به لایه دفاعی برسد دو لایه امنیتی و ایمنی دارد که لازم است در این لایه‌ها مراقبت‌های لازم صورت بگیرد.
کد خبر: ۲۸۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ - 07April 2018

ضرورت خنثی‌سازی حملات سایبری در لایه‌های ایمنی و امنیتیسردار «علی اصغر زارعی» جانشین رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار داشت: ماموریت سازمان پدافند غیر عامل در حوزه پدافند سایبری عمدتاً بر محور مسایل فنی است؛ بدین صورت که سازمان پدافند غیر عامل فعالیت‌های سایبری را با هدف جلوگیری از حملات سایبری دشمنان به زیرساخت‌های کشور و یا خنثی‌سازی آن‌ها انجام می‌دهد؛ اما هر تهدیدی قبل از اینکه به لایه دفاعی برسد، دو لایه امنیتی و ایمنی دارد.

وی ادامه داد: در لایه ایمنی ضوابط و مقرراتی وجود دارد که هر دستگاه باید نسبت به آن‌ها برای حفظ زیر ساخت‌ها، عامل باشد؛ در لایه امنیتی نیز به جهت اینکه دشمنان مترصد پیدا کردن نقطه ضعفی در زیر ساخت‌ها برای حمله هستند، ماموران حراست و وزارت اطلاعات برای جلوگیری از نفوذ، مسئولیت دارند؛ بنابراین فقط لایه دفاعی متوجه سازمان پدافند غیر عامل است؛ در اینجا سازمان پدافند غیر عامل مسئولیت دارد تا ضمن شناسایی نقاط آسیب پذیر، آسیب پذیری‌ها را کاهش دهد.

سردار زارعی عنوان کرد: بخشی از فضای سایبر مربوط به فعالیت‌های اجتماعی است که در ماموریت شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی کشور پیش بینی شده است؛ هرچند تعاملاتی با این عزیزان داریم، اما فعالیت در این حوزه ماموریت اصلی سازمان پدافند غیر عامل نیست و فقط به لحاظ تخصصی جمع بندی‌هایی را آماده کرده و به آن‌ها منتقل می‌کنیم.

جانشین رییس سازمان پدافند غیر عامل تاکید کرد: برخی‌ها اعتقادی به دیدگاه‌های سازمان پدافند غیر عامل مبنی بر اینکه احتمال حمله سایبری وجود دارد و اینکه دشمن می‌تواند از این فضا استفاده کند، نداشتند؛ لذا باید بتوانیم فهم تخصصی مشترکی در این حوزه داشته باشیم.

به گزارش دفاع پرس، شب گذشته برخی از مراکز داده کشور با حمله سایبری مواجه شدند که به گفته وزیر ارتباطات تعدادی از مسیریاب‌های کوچک به تنظیمات کارخانه‌ای تغییر یافتند.

وی همچنین تاکید کرد: دامنه این حملات فراتر از ایران بوده و منشأ حملات در دست بررسی است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها