با موضوعات قرآنی فرهنگ هشت سال دفاع مقدس؛

طرح «فاتحان آسمان» در کردستان اجرا شد

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اجرای طرح «فاتحان آسمان» در سه شهرستان «سقز»، «قروه» و «مریوان» همزمان با نوروز ۹۷ خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲ - 07April 2018

طرح «فاتحان آسمان» در کردستان اجرا شدبه گزارش دفاع پرس از کردستان، «امجد افصحی» مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: طرح «فاتحان آسمان» در نوروز امسال برای دومین سال متوالی به همت دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت (ع) و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با موضوعات قرآنی فرهنگ هشت سال دفاع مقدس اجرا شد.

وی از اجرای این طرح در سه شهرستان «سقز»، «قروه» و «مریوان» خبر داد و عنوان کرد: نمایش‌های «ضیافت» به کارگردانی «کژال راستبین»، «تندیس» به کارگردانی «مختار محمدی» و «تسلیم جنگ» به کارگردانی «عزیز زادسر» در شهرستان «مریوان» اجرا شد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: این نمایش‌ها هر کدام چهار بار در محل یادمان شهدای مریوان، دریاچه «زریوار»، پارک شانو و روستای مرزی «ینگیجه» از ۷ تا ۱۰ فروردین اجرای عمومی شدند.

افصحی به اجرای این طرح در شهرستان قروه نیز اشاره کرد و افزود: نمایش عکس به کارگردانی «یونس صحرارو» از ۶ تا ۱۰ فروردین در محل اعزام راهیان نور سپاه قروه، پارک رضوان و خیابان شریعتی قروه اجرا شد.

وی گفت: نمایش «آخرین معبر» به کارگردانی «محمد زارع‌زاده» در نوروز امسال در پارک مولوی کورد سقز اجرای عمومی شد و با استقبال مردم و میهمانان نوروزی همراه بود.

افصحی، ترویج و گسترش فرهنگ هشت سال دفاع مقدس با محوریت قرآن و عترت در حوزه هنر‌های نمایشی و تجسمی، شناسای ظرفیت‌های نمایشی در حوزه تئاتر قرآنی و دفاع مقدس، تشویق در جهت خلق و ارائه آثار با مضامین فرهنگ جبهه و شهادت با محوریت قرآنی و عترتی، ایجاد زمینه و بستری برای اجرای نمایش‌های دفاع مقدس برای مخاطبان عظیم راهیان نور، حمایت از هنرمندان و پدیدآورندگان نمایش‌های دفاع مقدس با محوریت قرآنی و عترتی، بازخوانی هویت هشت سال دفاع مقدس در بهره‌گیری از هنر‌های نمایشی و تجسمی و احیای اعتلای نمایش‌نامه‌های حوزه دفاع مقدس را از اهداف طرح «فاتحان آسمان» برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار