به مناسبت سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی؛

کینه منافقین از صیاد

در ملاقات مسعود رجوی با سپهبد «طاهر حبوش» مسوول سرویس اطلاعات عراق که در اواسط سال 2001 صورت گرفت، اسنادی به دست آمد که ترور صیاد براساس کینه بوده است.
کد خبر: ۲۸۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۸ - 08April 2018

 گروه حماسه و جهاد دفاع پرس: «قرار بود پدرم من و برادرم را به مدسه برساند. پدرم دو کیفی که همراهش بود را داخل ماشین قرار داد. من درب پارکینگ را باز کردم. ماشین حدود ساعت 6:30 دقیقه از پارکینگ خارج شد. پدرم در ماشین منتظر آمدن برادرم بود. در لحظه‌ای که مشغول بستن درب بودم، مردی با لباس نارنجی (شهرداری) و جارو به سمت پدرم آمد و نامه‌ای را به دست او داد. پدرم شروع به خواندن نامه کرد. در همین حین آن مرد اسلحه‌ای به سمت پدرم گرفت و چهار گلوله شلیک کرد. با شنیدن صدای تیر، به سمت ماشین دویدم و پدرم را غرق در خون دیدم. دیگر اعضای خانواده نیز به سرعت خودشان را به درب منزل رساندند. پدرم را به بیمارستان رساندیم اما به جهت اینکه گلوله‌ها به نقاط حساس بدنش اصابت کرده بود، وی به شهادت رسید.» این روایت صحنه ترور شهید صیاد شیرازی به نقل از پسر او است که در آن زمان سن کمی داشت.

مجاهدین خلق در پشت پرده ترور صیاد

کینه‌ورزی منافقین نسبت به صیاد

مقابل درب منزل مسکونی‌اش واقع در تهران و در برابر دیدگان فرزندش ترور شد. که این ترور براساس کینه و دستور رژیم عراق از صیاد شیرازی و بالطبع استقبال مجاهدین خلق از منافع احتمالی آن طراحی و انجام شده است. این فرض به استناد مدارکی که پس از سقوط صدام به دست آمده به حقیقت نزدیک‌تر است. در ملاقات مسعود رجوی با سپهبد طاهر حبوش مسوول سرویس اطلاعات عراق که در اواسط سال 2001 صورت می‌گیرد، اسنادی به دست آمد که ترور صیاد براساس کینه بوده است. وی با تشریح مناسبات سازمان و سرویس‌های اطلاعاتی عراق آشکارا اعتراف می‌کند که دستور ترور صیاد شیرازی را به مجاهدین خلق صادر کرده است.

مجاهدین خلق در پشت پرده ترور صیاد

با آزادگی کامل به ولایت فقیه معتقد بود

محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس درباره شهید صیاد شیرازی می گوید: شهید صیاد شیرازی عامل وحدت و همدلی بین نیروهای سپاه و ارتش بود و توانست ظرفیت کامل ارتش را در جنگ علیه بعثی ها به کار گیرد. منافقین با شهادت صیاد شیرازی آسیب بسیار جدی در سطح بین المللی دیدند و چهره بین المللی فریبکارانه‌ای که برای خود درست کرده بودند، پس از شهات صیاد شیرازی از بین رفت.

وی تا آخرین لحظه چه زمان امام (ره) و چه زمان مقام معظم رهبری، روی اصل ولایت و ولایت فقیه هم تاکید داشت و هم عمل می کرد و یک ولایتی آزاده بود. اگر انتقادی هم داشت، درست مطرح می‌کرد و در عمل و رفتار با آزادگی کامل به ولایت فقیه معتقد بود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها