مدیرکل حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری:

اندیشه‌های شهید آوینی نشأت گرفته از باورهای عمیق انقلاب اسلامی است

مدیرکل حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: افکار و اندیشه‌های شهید آوینی نشأت گرفته از شعارهای اصیل و باورهای عمیق انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۲۸۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ - 08April 2018

اندیشه های شهید آوینی نشأت گرفته از باروهای عمیق انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شهرکرد، «حجت‌الله شیروانی» مدیرکل حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در نشست خبری «هفته هنر انقلاب اسلامی» با تاکید بر نهادینه کردن گفتمان فرهنگی در جامعه، اظهار داشت: فرهنگ از مهمترین حوزه‌هایی است که می‌تواند سایر بخش‌های جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد، از این رو بهره‌گیری از نقش و تاثیر هنر از جایگاه مهمی برخوردار است.

مدیرکل حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، بررسی و تبیین افکار و اندیشه‌های شهید آوینی را اقدام موثری در نهادینه کردن گفتمان هنر انقلاب اسلامی در جامعه دانست و افزود: افکار و اندیشه‌های شهید آوینی نشات گرفته از شعارهای اصیل و باورهای عمیق انقلاب اسلامی است و عمل به این اندیشه‌ها می تواند ما را در تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری کمک بسزایی کند.

شیروانی، بی‌توجهی به فرهنگ را عامل فاصله‌گیری فضای برخی از شهرهای کشور از گفتمان فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: با شناخت هرچه بهتر عناصر هویتی و ارزش‌های فرهنگی خود می‌توان بسیاری از آفات شکل گرفته در این حوزه را از میان برداشت.

به گفته وی، 20 فروردین ماه به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی با عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و ضروری است تا در این ایام به بررسی و بیان هرچه بیشتر اندیشه های سید شهیدان اهل قلم پرداخت.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته افزود:برگزاری کارگاه فیلمنامه نویسی دفاع مقدس،  رونمایی از فیلم کوتاه و مستند، برگزاری میزگرد تخصصی هنر، رونمایی از کتاب، گرامیداشت شهید آوینی، نشست های تخصصی شعر، هنرهای تجسمی و نمایشی از جمله این برنامه هاست.

وی تصریح کرد: حوزه هنری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی دیداری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد نیز برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها