سردار کارگر خبر داد؛

بازدید یک میلیون و 200 هزار زائر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس طی یک ماه گذشته

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور از بازدید یک میلیون و 200 هزار زائر در قالب کاروان‌های راهیان نور از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس جنوب و غرب کشور در بازه زمانی 15 اسفند تا 15 فروردین خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷ - 07April 2018

بازدید یک میلیون و 200 هزار زائر از مناطق عملیاتی در نوروزبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور و رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگویی تلویزیونی، ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد صدا و سیما در خصوص پرداختن به رویداد عظیم فرهنگی «راهیان نور» اظهار داشت: افزایش 10 درصدی بازدیدکنندگان مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور نسبت به سال گذشته بیانگر نقش موثر و بی‌بدیل صدا­ و سیما، در اعزام پرشور کاروان‌های راهیان نور به این مناطق است.

وی افزود: امسال در بازه زمانی 15 اسفند 96 الی 15 فروردین 97 یک میلیون و 200 هزار زائر از مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور بازدید کرده‌اند که این تعداد، رشد قابل قبولی نسبت به گذشته محسوب می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به حضور گسترده مردم در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس گفت: حضور زائران با خودروهای شخصی در ایام نوروزی، نسبت به گذشته 50 درصد افزایش داشته است. همچنین مراسم تحویل سال نیز با حضور 50 هزار نفر از زائران راهیان نور در شلمچه با شکوه بیشتری نسبت به قبل برگزار شد.

وی با تاکید بر اهمیت ارتقای وضعیت ایمنی مناسب برای ایجاد سفری امن و بی خطر برای زائران عنوان کرد: خوشبختانه با تمهیداتی که دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در نظر گرفته بودند، در این مدت هیچ اتفاقی برای کاروان‌ها و خودروهایی که به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند، رخ نداد.

سردار کارگر با بیان اینکه آمار­ شب‌مانی زائران نیز نسبت به قبل با افزایش روبه‌رو بوده است، خاطرنشان کرد: امسال 120 هزار نفر ظرفیت برای شب‌مانی زائران به ویژه در استان خوزستان ایجاد شده بود.

وی با تقدیر از مدیران و برنامه‌سازان صدا­ و سیما در پوشش اخبار اعزام کاروان‌های راهیان نور گفت: 70درصد از افرادی که در این مناطق حضور پیدا کردند، اطلاعات سفر را از صدا­ و سیما دریافت کرده بودند و رسانه ملی نقش موثری در افزایش کمّی و کیفی برنامه‌های اجرا شده در این مناطق داشته است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: براساس ارزیابی صورت گرفته کیفیت برنامه‌ها نسبت به سال گذشته نیز افزایش یافته است و­ برنامه‌های متفاوت­ و جذاب‌تری تولید و پخش شد.

وی با تشکر از رییس صدا­ و سیما، معاونان، مسئولان شبکه‌ها،­ مدیران مراکز و بسیج­ صدا و سیما ابراز امیدواری کرد که رسانه‌ها در طول سال در این مناطق حضور داشته باشد­.

سردار کارگر تصریح کرد: سالانه بیش از 6 میلیون نفر از 57 یادمان مناطق عملیاتی بازدید می‌کنند.

وی از آغاز سال کاری اعزام کاروان‌های راهیان نور غرب در اردیبهشت ماه خبر داد­ و گفت: روزهای 6 و 7 اردیبهشت این مراسم در یادمان بازی‌دراز در منطقه سرپل ذهاب برگزار می‌شود. یادمان بازی‌دراز تا سال گذشته­ سه هزار نفر بازدیدکننده داشت، اما امسال تعداد بازدیدکنندگان آن به 30 هزار نفر افزایش یافت.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با تقدیر از عملکرد دستگاه‌ها­ و دولت از آن‌ها خواست با تمام توان در اجرای رویداد عظیم فرهنگی راهیان نور مشارکت کنند.

سردار کارگر با بیان اینکه بیشتر زائران مناطق عملیاتی جوان و نوجوان بودند، گفت: برای بخشی از این بازدیدکنندگان برنامه یک شب زندگی در فضای جبهه،­ نمایشگاه‌های فرهنگی و­ مراسم‌های متنوعی اجرا شده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها