مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان:

اندیشه‌های شهید آوینی با ابزارهای هنری به نسل جوان منتقل شود

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: اندیشه‌های شهید آوینی را به عنوان یک سرمایه فرهنگی و ارزشی ماندگار باید با استفاده از ابزارهای فرهنگی هنری به نسل جوان منتقل کرد.
کد خبر: ۲۸۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ - 08April 2018

اندیشه‌های شهید آوینی با ابزارهای هنری به نسل جوان منتقل شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بندرعباس، «منصور اخلاقی‌پور» مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان در دومین نشست ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهید مرتضی آوینی به عنوان الگوی هنرمندان متعهد مطرح، هنر خود را در راه خدمت به انقلاب اسلامی و پاسداشت ارزش‌ها و ترویج فرهنگ ایثار قرار داد.

وی افزود: هنرمند انقلابی همواره تلاش می‌کند متناسب با شرایط و جامعه‌ بومی خود به جنبه‌های مختلف هنر پویایی و خلاقیت دهد.

این مسئول گفت: اندیشه‌های شهید آوینی را به عنوان یک سرمایه فرهنگی و ارزشی ماندگار باید با استفاده از ابزارهای فرهنگی هنری به نسل جوان منتقل کرد.

«انوشیروان پیشدار» رئیس حوزه هنری استان هرمزگان نیز پرورش استعدادهای جوان و متعهد و تولید آثار فاخر هنری از وظایف اصلی حوزه هنری برشمرد و عنوان کرد: در هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌های متعددی همچون غبارروبی گلزار شهدای گمنام بندرعباس، دیدار با خانواده‌ شهدای هنرمند استان، دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان انجام می‌شود.

وی تجلیل از هنرمندان متعهد و انقلابی، رونمایی از آثار و تولیدات هنرمندان حوزه هنری هرمزگان، اجرای نمایش بچه‌های مسجد، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی هنری را بخش دیگری از برنامه‌های شاخص این نهاد عنوان کرد.

20 فروردین ماه، سالروز شهادت سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها