بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت شهادت آوینی؛

پیوند نام شهید «آوینی» با «روایت فتح» در تاریخ ماندگار است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با صدور بیانیه‌ای یاد و خاطره شهید «سید مرتضی آوینی» را گرامی داشت.
کد خبر: ۲۸۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ - 08April 2018

پیوند نام شهید «آوینی» با «روایت فتح» در تاریخ ماندگار استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت 20 فروردین سالروز شهادت «سید مرتضی آوینی» بیانیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: 20 فروردین ماه هر سال مصادف با شهادت شهید «سید مرتضی آوینی» است. همان چهره نام آشنای هنر انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری به «سید شهیدان اهل قلم» لقب گرفت.

آری او که سید شهیدان اهل قلم بود چه زیبا توانست حماسه های بی‌بدیل رزمندگان اسلام را در جبهه‌های حق علیه باطل به تصویر بکشد و در قالب مستند زیبای «روایت فتح» ماندگار کند.

شهید آوینی با نگاه روشنش لحظات شگفت انگیز دفاع مقدس را در خاطر مردم ایران سپرد و در دل تاریخ جاودانه ساخت. حماسه در قاب دوربین این هنرمند انقلابی ثبت شد تا ما را به تماشای زیباترین جلوه‌های استواری، عشق، ایمان و شیدایی ببرد.

سید شهیدان اهل قلم ازهمان روزهای آغازین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، دوربین فیلمبرداری‌اش را به جبهه برد تا به همگان بگوید حماسه ها را باید در قالب هنر جاودانه ساخت. حماسه‌های رزمندگان اسلام  باید در دل این تاریخ بماند و بر تارک انقلاب اسلامی بدرخشد.

هنوز صدای دلنشین این هنرمند انقلابی در خاطر لحظه‌های این سرزمین تکرار می شود و تکرار.

هر کجا نام «روایت فتح» می آید بی شک نام شهید آوینی در اذهان متبادر می شود و هر کجا نام آوینی می آید مستند «روایت فتح» در مقابل چشمان مردم به نمایش در می آید و این دو چنان با هم گره خورده‌اند که گویی پیوند دیرینه‌ای در تاریخ داشته و دارند.

سرانجام مرد گمنام «روایت فتح» روز جمعه بيستم فروردين 1372 هنگامی كه برای توليد مجموعه‌ای جديد این مستند به همراه گروه ضبط  برنامه به فكه، منطقه‌ عملياتی والفجر مقدماتی رفته بود، بر اثر انفجار مين به شهادت رسيد.

هر چند كه فيلم‌های «روايت فتح» تا آن زمان در ميان مردم مشهور بود، اما تا آن زمان كسی نمی دانست كه سازنده آنها كيست؛ چرا كه در «روايت فتح» و نه در هيچ كدام در فيلم‌هايی كه او كارگردانی و تدوين كرده بود، نام عوامل عنوان نمی‌شد و «آوينی» به تصميم خود وفادار مانده بود.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی، سالروز شهادت این هنرمند انقلابی را گرامی می‌دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها