میرزایی‌نیکو در گفت‌و‌گو با دفاع پرس عنوان کرد؛

ارتقای کیفیت تولیدات داخلی مهم‌ترین عامل به چالش کشیدن کالای خارجی

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از کالای ایرانی گفت: تولیدکنندگان داخلی باید در رقابت با کالای مشابه و خارجی کیفیت محصولاتشان را ارتقا دهند.
کد خبر: ۲۸۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ - 08April 2018

کالای داخلی باید بتواند با کالای خارجی برابری کند«قاسم میرزایی‌نیکو» نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به شعار سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» مطرح شده است، اظهار داشت: حمایت از تولیدات داخلی عزم جدی مسئولان و تمام آحاد ملت را می‌طلبد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کالای ایرانی از نظر کیفیت باید بتواند با کالای خارجی برابری کند، افزود: وقتی که تولیدکنندگان داخلی کیفیت تولیداتشان را افزایش دهند و آن را با قیمت متعارف روانه بازار کنند، مصرف‌کنندگان کالای خارجی به سمت خریداری از محصولات غیرایرانی نخواهند رفت.

میریزایی‌نیکو عدم عمل‌گرایی برخی مسئولان در جهت حمایت از کالای ایرانی را مانعی بر سر این راه عنوان کرد و گفت: برخی می‌گویند به دستور دولت کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شوند را نباید وارد کنیم، این موضوع بسیار مهمی است که باید مسئولان به آن عمل کنند، در واقع باید برای تحقق شعار سال برنامه ریزی کرد. به عنوان مثال تا پایان سال 97 واردات کالاهای سرمایه‌ای از 70 درصد به 50 درصد کاهش پیدا کند تا بتواین در حمایت از تولیدات داخلی قدم موثری برداشته باشیم.

وی کیفیت کالای داخلی را مهم‌ترین خواسته مردم از تولیدکنندگان داخلی دانست و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بعد از اینکه کالاهایشان در بازار مورد استقبال مردم قرار گرفت، از افزایش کیفیت تولیداتشان غافل نشوند و باید به طور مداوم به فکر رضایتمندی مصرف‌کنندگان باشند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار