ترکیه برای حمایت از تولید داخل چه کرد؟

مدیرکل تعاونی‌های اعتباری کشاورزی ترکیه گفت: دولت ترکیه برای حمایت از تولید داخلی اراضی رایگانی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد و تا پنج سال مالیاتی از آنها نمی‌گیرد و کلیه هزینه‌های بیمه را نیز تا مدتی مشخص تقبل می‌کند.
کد خبر: ۲۸۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ - 08April 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ فاحرتین فویر مدیرکل تعاونی‌های اعتباری کشاورزی ترکیه در گفتگویی درباره تجربیات ترکیه برای حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: دولت برای ورود سرمایه‌گذاران حمایت‌ها و تشویق‌های ویژه‌ای (در مناطق توسعه نیافته) در نظر می‌گیرد.

وی افزود: دولت در این راستا اراضی رایگانی را در اختیار آنها قرار می‌دهد و تا پنج سال مالیاتی از آنها نمی‌گیرد و کلیه هزینه‌های بیمه را نیز تا مدتی مشخص تقبل می‌کند.

مدیر کل تعاونی‌های اعتباری کشاورزی ترکیه ادامه داد: دولت برای ورود تکنولوژی به کشور نیز وام‌هایی با بهره صفر درصد اعطا می‌کند، همچنین ورود نخبگان به بخش تولید و صنعت را مغتنم می‌شمرد و بخشی از هزینه حقوق آنها را نیز تقبل می‌کند.

راهکار ترکیه برای سه برابر شدن تولید گوساله

وی با بیان اینکه در زمینه زراعت و کشاورزی و امور دام نیز دولت مشوق‌های خاصی برای حمایت از تولید در نظر می‌گیرد، تصریح کرد: به‌ طور مثال بر اساس توافقی که با دولت صورت گرفته است، تعاونی ما تعدادی گوساله را در اختیار دامداران قرار می‌دهد تا پروار کنند و پول آن را بعد از دو سال (استراحت) با اقساط هفت ساله دریافت می کند؛ با این کار به دنبال افزایش سه برابری تولید دام در کشور هستیم.

مدیر کل تعاونی‌های اعتباری کشاورزی ترکیه گفت: هر کشوری بر اساس شرایط خود تسهیلات را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد که مطمئناً ایران نیز برنامه‌های خاص برای حمایت از تولیدکنندگان دارد.

نحوه خرید تضمینی محصولات کشاورزی در ترکیه

فویر درباره برنامه‌های کشور خود برای مقابله با تأثیرات منفی نوسانات نرخ ارز بر تولیدات داخلی گفت: نوسانات نرخ ارز در برخی از اوقات باعث می‌شود که محصولات کشاورزان روی دستشان بماند و به فروش نرسد به همین منظور مجموعه‌ای داریم که با همکاری دولت اقدام به خرید تضمینی تولیدات کشاورزان می‌کند.

وی افزود: در صورت نوسان نرخ ارز و وجود تولید مازاد، دولت برای اینکه قیمت محصولات زراعی کشاورزان مانند گندم افت نکند، بلافاصله با اعلام نرخ خرید تضمینی، محصولات کشاورزان را خریداری می‌کند و از زیان آنها جلوگیری به عمل می‌آورد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها