در واکنش به راهپیمایی‌های مسالمت آمیز؛

ارتش رژیم صهیونیستی: مراکز حماس را بمباران می‌کنیم

ارتش صهیونیستی تهدید کرد که در صورت تداوم راهپیمایی‌های بزرگ حق بازگشت و ادامه تظاهرات‌ها در نزدیکی موانع امنیتی شرق غزه، پایگاه‌ها و مراکز و اهداف جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در نوار غزه را بمباران خواهد کرد.
کد خبر: ۲۸۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ - 08April 2018

ارتش رژیم صهیونیستی: در صورت تداوم تظاهرات‌ها، مراکز حماس را بمباران می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، رسانه‌های صهیونیستی به نقل از افسران ارتش این رژیم اعلام کردند که وزارت جنگ و ارتش اجازه نمی‌دهند که راهپیمایی‌های هفتگی حق بازگشت، مناطق مرزی را به میدان نبرد و جنگ فرسایشی طولانی مدت چه در روی زمین و از طریق تظاهرات‌ها، راهپیمایی‌ها و درگیری‌ها و چه در زیر آن از طریق تداوم حفر تونل‌ها تبدیل کنند.

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم اعلام کرد که ارتش صهیونیستی احتمال می‌دهد جنبش حماس اقدام به برگزاری و راه اندازی راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌ها و حفظ این روند تا اواسط ماه مه آینده کند و شمار شهدای فلسطینی جامعه بین‌المللی را مجبور به خروج از وضعیت بی‌توجهی به اوضاع فلسطین و اعمال فشار‌های سیاسی علیه رژیم صهیونیستی کند.

این روزنامه افزوده است: ارتش صهیونیستی برای جلوگیری از اعمال چنین فشار‌هایی و در تنگنا قرار گرفتن رژیم صهیونیستی، تلاش خواهد کرد شمار مجروحان در جریان تظاهرات‌های آتی را کاهش داده و جلوی تحریک افکار عمومی و جامعه بین‌المللی علیه تل‌آویو را بگیرد. ارتش صهیونیستی همچنین نسبت به امکان شکل‌گیری درگیری نظامی همه جانبه و گسترده در باریکه غزه نگران است.

هاآرتص در ادامه آورده است که مراجع سیاسی رژیم صهیونیستی نیز چه به خاطر هزینه‌های سنگین چنین درگیری‌هایی و ضعیف بودن احتمال تحقق اهداف مورد نظر و نیز امکان وارد آمدن خسارت‌های سنگین به نظامیان صهیونیستی و چه در سایه تحولات منفی در جبهه شمال سوریه، تمایلی به تشدید حملات خود علیه نوار غزه ندارند.

در جریان راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز روز جمعه که به درگیری با ارتش صهیونیستی در نزدیکی مرز‌های غزه کشیده شد، 10 فلسطینی از جمله یک عکاس مطبوعاتی شهید شدند. در جریان راهپیمایی‌های حق بازگشت در نزدیکی مرز‌های باریکه غزه با فلسطین اشغالی که از 30 مارس گذشته آغاز شده است، 31 فلسطینی شهید و نزدیک به سه هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار