رئیس حوزه هنری استان کردستان:

هدف از گرامی‌داشت هفته «هنر انقلاب» نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی است

«امین مرادی» گفت: هدف از گرامی‌داشت هفته «هنر انقلاب»، نشر آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی به جامعه است.
کد خبر: ۲۸۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ - 08April 2018

نشر آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی به جامعه هدف از گرامیداشت هنر انقلاب استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کردستان، «امین مرادی» رئیس حوزه هنری استان کردستان، صبح امروز (یک‌شنبه) در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته «هنر انقلاب» که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: 20 فروردین‌ماه سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید «سید مرتضی آوینی» به عنوان روز «هنر انقلاب» نامگذاری شده است.

وی افزود: بدون شک شناخت بنیان‌های فکری و عقیده‌ای شهید آوینی در مسائل مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر، یکی از نیازهای اصلی برای جامعه امروز ما است و در همین راستا نه تنها ادارات و سازمان‌های دولتی، بلکه حتی خود هنرمندان نیز باید برای توجه بیشتر به این مهم تلاش و جدیت داشته باشند و شهید آوینی و نوع نگاه وی به هنر انقلاب اسلامی را آن‌گونه که بود، معرفی کنند.

مرادی گفت: نگاه شهید آوینی به گونه‌های مختلف هنری، سراسر آغشته از نگاه اسلامی و انسانی بود و به همین دلیل وقتی که وی در حوزه سینما، مطبوعات و حتی کتاب هم ورود پیدا کرد این نگاه را دنبال کرده و بر اساس دلایل محکم و برگرفته از آموزه‌های دینی و الهی از نوع نگاه خود دفاع کرد و امروز این موضوع به هویت اصلی هنر انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: حوزه هنری به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی و مأمن شهید آوینی با عنوان «ملجاء هنر انقلاب» با هماهنگی استانداری کردستان حدود سه سال است که محوریت طراحی و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی را در استان بر عهده گرفته است.

به گفته مرادی، هدف از گرامی‌داشت هفته هنر انقلاب اسلامی، نشر آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی به جامعه است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در ادامه به  برنامه‌های پیش بینی شده این نهاد فرهنگی در هفته «هنر انقلاب» اشاره کرد و افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان و شورای شهر و شهرداری سنندج، اکران رایگان فیلم «به وقت شام» در پردیس سینما «بهمن» سنندج، دیدار با خانواده شهیدان و بانوی جانباز و... از برنامه‌های اجرایی حوزه هنری در این هفته است.

مرادی با تأکید مجدد بر هفته «هنر انقلاب» به عنوان بهترین فرصت جهت معرفی شاخص‌های هنر متعهد، یادآور شد: تمامی تلاش خود را در جهت به تصویر در آوردن هنر متعهد و ارزشی استان هنرمندپرور و فرهنگی کردستان به کار خواهیم بست.

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به تعاریف و چهارچوب‌های هنر اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری، افزود: ایشان هنر اسلامی را آمیخته با تعالیم اسلامی توصیف کرده‌اند و پرداختن به هنر با سبک‌های غربی را رد کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها