نیکنام حسینی‌پور:

داستان‌نویسان و کتاب‌های تالیفی در راستای شعار سال حمایت می‌شوند

مدیر عامل خانه کتاب گفت: امسال به مناسبت نام‌گذاری سال، از کتاب‌های تالیفی و داستان‌نویسان حمایت ویژه خواهیم کرد. این حرکت در راستانی حمایت از کالای ایرانی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند.
کد خبر: ۲۸۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ - 08April 2018

داستان نویسان و کتاب‌های تالیفی در راستای شعار سال حمایتی می‌شوندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری طرح «عیدی کتاب 97» صبح امروز با حضور «نیکنام حسینی‌پور» مدیر عامل خانه کتاب در حضور خبرنگاران و اهالی رسانه برگزار شد.

«نیکنام حسینی‌پور» مدیر عامل خانه کتاب در این نشست با بیان اینکه طرح‌های فصلی عیدان کتاب سال 1394 در راستای حمایت از کتابفروشی‌ها شکل گرفته است، اظهار داشت: بسیاری از کتابفروشی‌ها پیش از این طرح در آستانه تغییر کاربری و تعطیلی بودند. ابتدا نزدیک به 100 کتابفروشی در این طرح شرکت داشتند که امسال به حدود 800 کتابفروشی رسیده است.

وی گفت: بعضی از کتابفروشی‌ها با اصل این طرح مخالف بودند، اما ما به این نتیجه رسیدیم تا وقتی که دولت تصمیم حمایت از کالاهای فرهنگی را دارد ما نیز یارانه‌های کتاب را اعمال می‌کنیم. عدم معرفی کتاب‌های پرفروش در طرح عیدانه امسال یک تصمیم کارشناسی شده بود چرا که این اتفاق در حال ایجاد فساد کاذب بود.

مدیر عامل خانه کتاب با اشاره به تفاوت طرح عیدانه امسال با سال‌های گذشته تصریح کرد: ما امسال طرح را از شهرستان‌ها آغاز کردیم چون نزدیک به 70 درصد نشر ایران در تهران وجود دارد. لذا ما امسال از شهرستان‌ها شروع کردیم چون هدف اولیه این طرح حمایت از کتابفروشی‌های کم برخوردار بود.

حسینی‌پور افزود: طرح عیدانه امسال در شهرستان‌ها از 22 اسفند شروع شد در حالیکه یارانه ما برای این طرح 2 میلیارد تومان بود. برخی کتابفروشی‌ها متقاضی اعلام سقف یارانه خود بودند، اما این کار موجب می‌شد تا سقف یارانه آن‌ها تمام شود. به همین خاطر ما سعی کردیم به صورت تزریقی کتابفروشی‌ها را شارژ کنیم.

وی بیان کرد: امسال تعداد 793 کتابفروشی در طرح عیدانه کتاب حضور داشتند و مبلغ 500 میلیون به یارانه طرح اضافه شد، تا میزان تخفیف‌ها را نسبت به مناسبت‌های پیش رو تا 30 درصد افزایش دهیم. امسال نیز به مناسبت نام‌گذاری سال از کتاب‌های تالیفی و داستان نویسان حمایت ویژه خواهیم کرد. این حرکت در راستانی حمایت از کالای ایرانی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند. حمایت از صنعت فرهنگ وظیفه ماست که باید آن را انجام دهیم.

مدیر عامل خانه کتاب افزود: 200 هزار شهروند در طول طرح عیدانه کتاب خرید داشته‌اند. در مجموع 12 میلیارد کتاب خرید و فروش شده، که عدد خوبی است. این طرح در دوره‌های بعدی خود به سمت تخصصی شدن خواهد رفت. میزان یارانه هر کتابفروشی در طرح‌های بعدی اعلام خواهد شد و مبلغ آن بر اساس مساحت کتابفروشی، تعداد کتاب و سابقه آن‌ها از 2 تا 30 میلیون تومان خواهد بود.

حسینی‌پور اظهار داشت: هرمزگان، خراسان شمالی، استان کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان کمترین استقبال را از طرح عیدانه کتاب داشته‌اند که باید برنامه‌‌ریزی‌هایی را برای تغییر این رویه در این استان‌ها انجام داد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار