سانا گزارش داد؛

حمله موشکی به پایگاه هوایی تیفور حمص/ پدافند سوریه موشک‌ها را سرنگون کرد

حملات موشکی به پایگاه هوایی «تی- ۴» در شهر حمص سوریه شماری کشته و زخمی برجای گذاشت. پدافند هوایی سوریه هشت فروند موشک مهاجم را منهدم کرد.
کد خبر: ۲۸۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹ - 09April 2018

حمله موشکی تروریست‌ها به پایگاه هوایی حمص/ پدافند سوریه موشک‌ها را سرنگون کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در نخستین ساعات امروز (دوشنبه 20 فروردین‌ماه) چندین موشک به پایگاه هوایی «تی- 4» در استان حمص سوریه شلیک شد که سامانه پدافند هوایی سوریه آنها را منهدم کردند.

در همین خصوص یک منبع نظامی گفت: «سامانه پدافند هوایی ما به یک حمله موشکی به پایگاه هوایی تی-4 واکنش نشان داد و آن را منهدم کرد.»

طبق این گزارش، در مجموع هشت موشک به پایگاه هوایی «تی- 4» شلیک شده ‌است که در پی آن شماری کشته و زخمی شده‌اند.

این حمله موشکی به پایگاه هوایی در حمص در حالی صورت می‌گیرد که از چند هفته پیش و هم‌زمان با آغاز عملیات آزادسازی غوطه شرقی واقع در دمشق، آمریکا و رسانه‌های غربی رویکرد نخ‌نمای مبنی بر استفاده ارتش سوریه از جنگ‌افزارهای شیمیایی را مطرح می‌کردند.

در همین راستا نیز، گروه تروریستی «جیش الاسلام» که تحت حمایت سعودی‌هاست و فرماندهان ارشد آن در عربستان به‌سر می‌برند، روز گذشته دولت سوریه را به انجام حملات مرگبار شیمیایی به دوما متهم کردند. دمشق این اتهام‌ها را رد و تأکید کرده که این جنجال شیمیایی با هدف متوقف کردن پیشروی‌های ارتش به راه افتاده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز یک‌شنبه، روسیه و ایران را نیز مسؤول حملات ادعایی شیمیایی در دوما دانست و تاکید کرد «بهای سنگینی» برای آن پرداخت خواهد شد.

در این میان، خبرگزاری رویترز به نقل از چند مقام دولتی آمریکا گزارش داد، خبرها در مورد این‌که ارتش آمریکا به این حمله موشکی علیه پایگاه هوایی «تی- 4» در حمص دست زده است، صحیح نیست.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز از تائید گزارش‌ها در مورد نقش‌ داشتن در حمله احتمالی به پایگاه «تی- 4» خودداری کرده است.

پایگاه هوایی «تی- 4» در نزدیکی شهر باستانی «تدمر» ( پالمیرا) در مرکز سوریه قرار دارد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار