فرمانده‌ای که برای کمک به دیگران بی‌قرار بود

همسر شهید آقابابایی گفت: تمام فکر و ذکر همسرم رسیدگی به کارها و مسوولیتش بود تا نکند خدای‌ناکرده کوتاهی کرده باشد. او خیلی کم در کنار خانواده بود؛ وقتی که به خانه می‌آمد به مشکلات دوستان و نزدیکان رسیدگی می‌کرد و به درد و دل‌های آن‌ها گوش می‌داد.
کد خبر: ۲۸۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۲ - 10April 2018

بی‌قراری‌های شهید آقابابایی در دفاع از کشورگروه حماسه و جهاد دفاع پرس: اکبر آقابابایی مسوولیت‌هایی از جمله مربی تاکتیک و سلاح در سپاه پاسداران اصفهان، فرمانده عملیات سپاه سنندج، فرمانده عملیات ناحیه شمال غرب و کردستان و فرمانده تیپ 18 الغدیر را در دوران دفاع مقدس بر عهده داشت. این سردار بزرگ اسلام طی عملیات کربلای 5، بر اثر بمباران شیمیایی دشمن به درجه رفیع جانبازی نائل آمد. وی پس از تحمل سال‌های درد و رنج ناشی از مجروحیت، سرانجام در پنجم شهریور 1375 به فیض شهادت رسید.

صادقی همسر شهید آقابابایی در بیان خاطره‌ای از این شهید بزرگوار می‌گوید:

مسلما خاطرات زیبا و جالبی از هر شهید عزیز به جا مانده است، ولی به نظر من خاطرات دفاع مقدس در طول جنگ را همرزمان و دوستان نزدیک او بهتر می‌دانند. چون او بیشتر وقتش را در کنار آن‌ها می‌گذراند تا در کنار خانواده. فقط می‌توانم بگویم که تمام فکر و ذکرش رسیدگی به کارها و مسوولیتش بود تا نکند خدای ناکرده کوتاهی کرده باشد. همسرم خیلی کم در کنار خانواده بود. وقتی که به خانه می‌آمد، مشغول رسیدگی به کارهایش بود یا اینکه به مشکلات و درد دل‌های دوستان و نزدیکان رسیدگی می‌کرد. حتی یک دقیقه هم آرام و قرار نداشت.

ولی در کنار همه آن‌ها خانواده و زندگی‌اش را دوست داشت و ما همگی به وجود پربرکت او افتخار می‌کردیم و هنوز افسوس می‌خورم که چرا بیشتر در کنار او و با او نبودم. بهترین خاطره‌ای که می‌توانم از این شهید بزرگوار بیان کنم این است که با حُسن اخلاق و رفتارش توانسته بود در دل تمامی دوستان، نزدیکان، اقوام و حتی بچه‌ها و غریبه‌ها جا باز کند و نبودن او اکنون نه تنها برای ما که خانواده او هستیم، بلکه برای همه سخت و دردناک است، امیدوارم که یاد و خاطره‌اش همیشه جاودان و پا بر جا بماند و فرزندانش ادامه دهنده راه او باشند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها