روحانی در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای:

صنعت هسته‌ای سرعت بیشتری نسبت به گذشته دارد

رئیس جمهور گفت: برخی فکر می‌کنند حرکت هسته‌ای در دولت یازدهم و دوازدهم متوقف یا کند شده است؛ با صراحت می‌گویم که صنعت هسته‌ای امروز نسبت به دیروز سرعت بیشتری دارد.
کد خبر: ۲۸۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ - 09April 2018

صنعت هسته‌ای سرعت بیشتری نسبت به گذشته داردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم «دوازدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای» که صبح امروز در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، با تبریک روز ملی فناوری هسته‌ای و تقدیر از همه کسانی که در سالیان گذشته و دولت‌های مختلف در این فناوری قدم برداشتند، اظهار داشت: رونمایی دستاوردهایی که در این مراسم انجام شد، پیام‌های زیادی دارد برای کسانی که فکر می‌کنند حرکت هسته‌ای ما در دولت یازدهم و دوازدهم متوقف و یا کند شده است. به ملت بزرگ ایران با صراحت و شفافیت می‌گویم که صنعت هسته‌ای ما با توان، دقت و محاسبه دقیق‌تر امروز نسبت به دیروز سرعت بیشتری دارد.

وی افزود: سال گذشته 42 پروژه را رونمایی کردیم، در حالی که امسال 83 پروژه رونمایی شد که نشانگر آن است در مسیر فناوری علمی راه خود را ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از وظایف مهم دولت و مسئولین این است که فضا را برای دانشمندان در رشته‌های مختلف علمی فراهم کند، اظهار داشت: اقتصاد و زندگی ما امروز دانش‌بنیان است و کسب و کار نیز به زودی دانش‌بنیان خواهد شد. 3 هزار شرکت دانش‌بنیان در چند سال اخیر مشغول فعالیت شدند و دارای درآمد فراوانی هستند. همه باید توجه کنیم که یکی از اهداف مهم ما اقتدار ملی است و نیاز به قدرت و توان داریم.

وی افزود: از تعبیر قدرت بهتر، «اقتدار» است که به معنای قدرت مشروع و مفید برای کشور و جامعه است. قدرتی که مبنای آن تهدید و زورگویی و تجاوز نیست و قدرتی است برای منافع ملی و ثبات و امنیت منطقه و صلح جهانی است.

روحانی با بیان اینکه در این اقتدار ملی نیازمند قدرت نرم و سخت هستیم که ترکیب صحیح این 2 قدرت، قدرت هوشمند را به ارمغان می‌آورد، تاکید کرد: دیپلماسی و فعالیت دانشمندان هسته‌ای ما 2 روی یک سکه است، در یک سمت تلاش می‌کنیم تا در یک فناوری روز که برای انرژی کشور، بهداشت و سلامت، معادن و صنعت ما ضرورت دارد. تلاش‌های خودمان را به صورت مستمر ادامه دهیم.

وی افزود: روی دیگر این سکه قدرت دیپلماسی است. دیپلماسی نشان می‌دهد که ملت ایران تنها ملتی نیست که در دفاع مقدس پیشتاز باشد، بلکه منطق حرف زدن پای میز مذاکره را دارد و می‌تواند با بزرگترین قدرت‌های دنیا حرف بزند و حق ملت ایران را تثبیت کند و به توافقی برسد که بار را بر دوش مردم ما کم کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: دیپلماسی به راه ما سرعت می‌دهد و هزینه ما را کم می‌کند. بدون دیپلماسی هم می‌توان کار کرد، اما با هزینه بیشتر. دیپلماسی موانع را بر می‌دارد و هزینه‌های ما را برای دستیابی به منافع ملی می‌کاهد.

روحانی با اشاره به اینکه به همه قدرت‌های دفاعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نیاز داریم، تصریح کرد: برخی به یک روی سکه فقط نگاه می‌کنند، عده‌ای می‌خواهند ما تسلیم باشیم و می‌خواهند از منافع خود چشم‌پوشی کنیم. هیچگاه در پی خشنودی دشمنان و بدخواهان نیستیم بلکه به دنبال رضای خدا و خشنودی ملت خودمان و ملت‌های دیگر هستیم، کما اینکه در سال‌های گذشته دنیا شاهد بود که در برابر تروریست‌ها در منطقه و کسانی که آنها را پرورش داده بودند، ایستادگی کردیم.

وی ادامه داد: دشمنان اگر در کشور ما مشکلی وجود داشته باشد، می‌خواهند آن را چند برابر نشان دهند و فکر می‌کنند برای مشکلات راه حل نداریم. تمام مشکلات دیروز، امروز و حتی فردایمان هر چه بزرگ باشد، ملت ما از آن مشکل بزرگ‌تر است. اتکای ما به خدای بزرگ و ملت متحدمان است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار