سناتور ارشد آمریکایی: ترامپ یک‌بار دیگر به سوریه حمله کند

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا از رئیس‌جمهور این کشور خواست بار دیگر به سوریه حمله کند.
کد خبر: ۲۸۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ - 09April 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «جان مک‌کین»، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا در بیانیه‌ای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور کشورش را ترغیب کرد به حمله شیمیایی ادعایی در سوریه «قاطعانه» پاسخ دهد.

«مک‌کین» در این بیانیه وقوع حمله شیمیایی ادعایی در سوریه را به اعلانیه حمله پیش ترامپ درباره تصمیم برای خروج از سوریه ربط داده است.

او نوشته است: «رئیس‌جمهور ترامپ هفته گذشته این پیام را به دنیا داد که ایالات متحده قصد خروج زودهنگام از سوریه را دارد. بشار اسد و حامیان روسی و ایرانی‌اش صدای ترامپ را شنیده‌اند و اسد که انفعال آمریکا جسورش کرده حمله شیمیایی دیگری علیه مردان، زنان و کودکان معصوم انجام داده است.»

در پی پیشروی ارتش سوریه در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق، بامداد یکشنبه، ۱۹ فروردین‌ماه (۸ آوریل) منابع محلی از وقوع حمله شیمیایی به این منطقه خبر دادند.

با آنکه «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد گفته هنوز قادر به تأیید گزارش‌های رسانه‌‌ای درباره حمله «دوما» نیست ترامپ دولت سوریه را به انجام این حمله متهم کرد.

سوریه و روسیه ادعاهای مطرح شده درباره استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی در دوما را رد کرده‌اند و ایران درباره بهانه قرار دادن آن برای اقدام در سوریه هشدار داده است.

مک‌کین نوشته است: «ترامپ برای محکوم کردن اسد و دولت‌های روسیه و ایران امروز به سرعت وارد عمل شد. سوال اینجا است که آیا او کاری هم انجام خواهد داد یا خیر.»

سناتور ارشد آمریکایی با یادآوری حمله سال گذشته آمریکا به پایگاه الشعیرات، بار دیگر ترامپ را به اقدام نظامی علیه سوریه ترغیب کرده است.

او گفت: «رئیس‌جمهور سال گذشته که اسد از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد قاطعانه پاسخ داد. این بار هم باید همین کار را انجام داده و نشان دهد که اسد برای جنایت‌های جنگی‌اش هزینه پرداخت خواهد کرد.»

ادعاها علیه دمشق در حالی مطرح می‌شوند که دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی خود را نابود کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران روز یکشنبه گفت: «ارتش سوریه دست برتر را در میدان نبرد با تروریست های مسلح دارد، بکارگیری مواد یا سلاح شیمیایی توسط آنها امری منطقی به نظر نمی‌رسد.»

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار