گزارش اختصاصی دفاع پرس

ایبولا؛ ویروس دست ساز امریکایی بهانه ای برای حضور 3 هزار نظامی در آفریقا شد

مقامات دولت آمریکا اعلام کردند که واشنگتن قرار است سه هزار نظامی در کشورهایی که متحمل بیشترین آسیب از شیوع ویروس «ایبولا» شده‌اند به ویژه لیبریا، مستقر کند.
کد خبر: ۲۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱ - 21September 2014

ایبولا؛ ویروس دست ساز امریکایی بهانه ای برای حضور 3 هزار نظامی در آفریقا شد

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس ، شیوع ویروس ایبولا تاکنون 2 هزار و 400 نفر را در غرب آفریقا به کام مرگ کشانده است و این بیماری از طریق تماس با مایعات بدن افراد مبتلا به این ویروس منتقل میشود.

شبکه بی بی سی اعلام کرد: با افزایش تلفات در غرب آفریقا بر اثر شیوع ویروس ایبولا پزشکان بین المللی از سازمان ملل متحد خواستند تا با دخالت نیروهای نظامی در غرب آفریقا موافقت کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: این بیماری در غرب آفریقا تاکنون 1900 قربانی گرفته است. در این راستا ایالات متحده آمریکا برای کنترل اوضاع آشفته بر اثر این بیماری واگیردار اقدام به ارسال 3 هزار نظامی به غرب آفریقا کرده است.
 
 با توجه به شرایط خاورمیانه و گستردگی دامنه تحولات سیاسی در غرب آفریقا اعزام 3 هزار نیروی نظامی به افریقا به بهانه دفع و مقابله با ویرویس ایبولا سوال های مختلفی را در ذهن جهانیان برانگیخت.چراکه اقدام نظامی گسترده امریکا بایستی اهدافی فراتر از دفع این ویروس داشته باشد.

کشورهای غربی از جمله آمریکا به بهانه شیوع این بیماری مهلک، قصد دارند هزاران نظامی را به کشورهای مختلف آفریقایی اعزام کنند.

 خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد، مقامات دولت آمریکا، در آستانه سفر برنامهریزی شده ، به مرکز کنترل بیماری در «آتلانتا»، در حالی که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند که «باراک اوباما» رئیسجمهور آمریکا قرار است سه هزار نیروی نظامی در کشورهایی که بیش از همه تحت تأثیر بیماری «ایبولا» قرار گرفتهاند و به ویژه لیبریا مستقر کند.

طبق این گزارش، استقرار این نظامیان احتمالاً از مقرهایی که در «مونرویا» و «لیبریا» ایجاد شدهاند، هماهنگ میشود و مقامات آمریکایی همچنین اعلام کردند که آمریکا با صندوق کودکان سازمان ملل در ارسال 400 هزار کیت پیشگیری از ابتلا به ایبولا همکاری دارد.

در ادامه اخبار منتشر شده از اعزام نیروهای نظامی امریکا به آفریقا اخبار مستندی از نقش امریکا در بوجود امدن این ویروس که تاکنون هزاران قربانی گرفته است بدست امده.
انتهای پیام/ح
 
 

 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار