صیاد دل‌ها-3/ سرلشکر صالحی:

همه صیادشیرازی را باور داشتند

جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همه احساس می‌کردند، هرچه صیاد بگوید بی‌تردید اجرا خواهد شد. ایشان وقتی فرمانده نیروی زمینی شد، طرح اولیه‌ی آزادسازی بستان را داد، همه باور کردند که موفق خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ - 09April 2018

همه صیادشیرازی را باور داشتندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرلشکر «عطاالله صالحی» جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص شهید صیادشیرازی اظهار داشته است: ایشان چند ویژگی بارز داشت که برخی از آن‌ها ناشی از معنویتی بود که از آن برخوردار بود. یکی اینکه قبل از انقلاب درس را با «بسم الله» شروع می‌کرد. الان گفتن این جمله آسان است، ولی در آن زمان در ارتش کم سابقه بود. از آیات شریفه و احادیث هم استفاده می‌کرد.

شهید صیاد از همان ابتدا با اتکا به نیروی ایمان، باورهای خود را به دیگران منتقل می‌کرد. او با نماز شب، قرآن خواندن و توسل به ائمه اطهار (ع) و باور عمیقی که به فرمایشات امام داشت، طوری عمل می‌کرد که کم کم دوستان ایشان نیز، باورهای ایمان و معنوی‌شان به باورهای مادی غلبه کرد، به گونه‌ای که وقتی شهید صیاد در منطقه شمال غرب، چند عملیات کوچک با ترکیبی از نیروهای ارتش، ژندارمری، سپاهی و بسیجی انجام داد و برخی از محورها را باز کرد، همه احساس می‌کردند هرچه که بگوید بی‌تردید اجرا خواهد شد. ایشان وقتی فرمانده نیروی زمینی شد، طرح اولیه‌ی آزادسازی بستان را داد، همه باور کردند که موفق خواهد شد.

رابطه‌ی شهید صیاد با برادران سپاه در خنثی سازی عملیات‌های منافقین، فوق العاده بود. نهایت این اثرگذاری، عملیات مرصاد بود. منافقین در این عملیات، همه‌ی هستی و نیستی خود را گذاشته بودند که پیروز شوند. بخش مهمی از عملیات مرصاد را شهید صیاد با هلیکوپترها اداره کرد و عقبه آن‌ها را نیز زد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها