همایش روز «هنر انقلاب اسلامی» در قم برگزار شد

همایش روز هنر انقلاب اسلامی همزمان با سالگرد شهادت «سید مرتضی آوینی» در قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ - 10April 2018
همایش روز «هنر انقلاب اسلامی» در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، همایش روز هنر انقلاب اسلامی به همت سازمان بسیج هنرمندان و با حضور مسئولان استان، هنرمندان بسیجی و مطرح کشور و خانواده‌های معظم شهدای هنرمند استان قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش «قاسم بابایی» مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های آینده این سازمان در سطح استان قم پرداخت.

سپس سردار «غلامرضا احمدی» فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) طی سخنانی، رهنمود‌های نوروزی مقام معظم رهبری در مشهدالرضا (ع) را تشریح و بازگو و یادآوری کرد.

وی همچنین با قدردانی از عوامل سریال پایتخت، بیان داشت: آنچه که در این سریال نشان داده شده با خباثت‌های واقعی داعش قابل مقایسه نیست و اگر مدافعان حرم نبودند امروز باید در کشورمان با این تکفیری‌ها مبارزه و جنگ می‌کردیم.

در ادامه «سیدموسی حسینی کاشانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سخنانی، هنر را حلقه همدلی و انسجام بین نهاد‌ها و دستگاه‌های استان برشمرد و از حضور جمع زیاد هنرمندان بسیجی بخصوص هنرمندان شاخص کشوری در همایش تجلیل کرد.

پدر شهید «مصطفی احمدی روشن» نیز که به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای به این همایش دعوت شده بود، در سخنان کوتاهی از ابراز ارادت و محبت هنرمندان بسیجی نسبت به فرزند شهیدش تجلیل کرد.

قرائت زیارت‌نامه حضرت معصومه (س)، پخش دو کلیپ از سخنان نوروزی مقام معظم رهبری و شهید آوینی و روز هنر، اجرای گروه تواشیح انوارالهدی و رونمایی از مستند «آرمان روشن» درباره کالای ایرانی و مستند دیگری با نام شهید احمدی‌روشن از بخش‌های جنبی همایش بود.

همچنین تقدیر از خانواده‌های معظم شهدای هنرمند و شهدای مدافع حرم، برگزاری کارگاه میناگری، صنایع دستی و خوشنویسی، برپایی سری نمایشگاهی دستاورد‌های انقلاب اسلامی، اجرای ضرب زورخانه‌ای با اشعار آیینی و اجرای زنده نقاشی چهره شهید احمدی‌روشن و اهدا به پدر شهید نیز بخش‌های دیگری از همایش روز هنر انقلاب اسلامی را تشکیل می‌داد.

در همایش فوق برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای ابوذر نیز با اهداء هدایایی مورد تقدیر قرار گرفتند.

«قاسمی» مدیرکل اجتماعی استانداری قم، حجت‌الاسلام «سیدحسن اکبری» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم، «حسن مالکی‌نژاد» عضو شورای اسلامی شهر قم، «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و تعدادی از خادمان حرم کریمه اهل بیت (س) از جمله مسئولان استانی و میهمانان شرکت کننده در همایش مزبور بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها