برزگر در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هدف از افتتاح پایگاه نظامی انگلیس در خلیج فارس ایجاد اجماع علیه ایران است

نماینده مجلس شورای اسلامی هدف انگلیسی‌ها از افتتاح اولین پایگاه نظامی در حوزه خلیج فارس را پشتیبانی از آمریکا در راستای ایجاد اجماع علیه ایران دانست و گفت: در این طرح چیزی جز شکست در انتظار غربی‌ها نیست.
کد خبر: ۲۸۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ - 10April 2018

/«شهروز برزگر» عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم شهرستان سلماس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه خصومت‌های کشورهای غربی و خصوصا آمریکا با جمهوری اسلامی تمامی ندارد، اظهار داشت: آمریکا و متحدانش با تشکیل گروه تروریستی داعش و هدایت تروریست‌ها در منطقه، 2 هدف مهم را دنبال می‌کردند؛ آن‌ها درصدد بودند با ناامن کردن عراق و سوریه راهی برای نفوذ به ایران ایجاد کنند و از طرف دیگر با جنگ‌افروزی در منطقه به دلالی تسلیحات جنگی بپردازند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آمریکا با تفرقه‌انداختن میان کشورهای مسلمان تلاش می‌کند قدرت جهان اسلام را تضعیف کند، افزود: حضور غربی‌ها در منطقه و ایجاد درگیری میان مسلمانان صرفا برای کسب منافع خودشان است. جنگ‌افروزی و فروش تسلیحات نظامی به طرفین درگیری، از سیاست‌های کلی دولتمردان آمریکاست که به قیمت ریخته شدن خون هزاران انسان غیرنظامی و بی‌دفاع تمام شده است.

وی آمریکا را بزرگترین ناقض قوانین بین‌الملل و حقوق بشری دانست و گفت: ایالات متحده علی‌رغم هزینه‌های هنگفتی که بابت حضور نظامی در عراق و سوریه برای حمایت‌های پنهان از داعش پرداخته است، به دلیل شکست این گروه تروریستی نتوانست خیلی از اهداف خود را محقق سازد، به هیمن دلیل تاکنون بر حضور نظامیان خود در عراق و سوریه پافشاری دارد.

برزگر اقدام انگلیس مبنی بر افتتاح اولین پایگاه نظامی در حوزه خلیج فارس را در راستای همراهی با ایالات متحده و پیشبرد اهداف ترامپ عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد با کمک گرفتن از متحدان خود که انگلیس از مهم‌ترین آن‌هاست، علیه ایران اجماعی را تشکیل دهد که در این طرح چیزی جز شکست در انتظار آمریکایی‌ها نیست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار